Onderwerp: hoe verplaats je een taart? en hoe zit het met leuk papier eronder?
Ik dacht, doe maar meteen 2 vragen in
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » hoe verplaats je een taart? en hoe zit het met leuk papier eronder?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik dacht, doe maar meteen 2 vragen in
Ik bekleed mijn karton (van dozen uit de supermarkt ) met inpakpapier en doorzichtige inpakfolie.
De taarten leg ik daar dan gewoon op.
Als ik mijn taarten ga opmaken dan leg ik onder de randjes een strookje bakpapier. Dat haal ik er dan weer onderuit als ik klaar ben met afsmeren.
Hopelijk kan je hier wat mee.
Ik doe eigenlijk hetzelfde als Nathalie!!!!!
Gebruiken jullie dan geen taartkartons onder de taart???
Ik lees nog even mee voor verdere tips.
Taart inderdaad maken op de definitieve ondergrond! Zonder taartkartonnetje!
Als ik een taart toch nog moet verplaatsen, bijvoorbeeld bij het opbouwen van een stapeltaart dan verplaats ik 'm met een megataartschep van de Xenos.
Ik bekleed inderdaad kartonnetjes met cadeau papier en folie. Ik zet mijn biscuit daarop en smeer het af en maak het op. Dus eigenlijk zet ik het biscuit gelijk op de definitieve ondergrond anders kan het beschadigen.
Wat een handig ding, die mega taartschep !
Zijn ze nog te koop bij Xenos ? (anders binnenkort effe shoppen !!)
Ik heb ook wel eens een verplaatsprobleem, vooral als de taart in een doos moet.
Doe soms het volgende: Op de taart (bekleed, maar nog niet afgewerkt) leg ik een snijplank en keer hem zo om, taartpapier (heel goedkoop zowel rond als rechthoekig te verkrijgen bij de Action) erop en de bodem van de doos erop, hand op de doos en weer keren. Pas dan in de nog opengeklapte doos afwerken.
Maar zo'n grote schep lijkt mij ook erg handig.
Ellen
Maar als je een taart maakt op een karton bijvoorbeeld, dan wordt bij mij geheid het karton vies. Dus dan is die tip met die randjes bakpapier een hele goede!
Van de week wilde ik mijn taart verplaatsen en heb ik een grote spatel gebruikt. Ging wel, maar was wel een beetje eng... Zo'n taartschep is wel erg handig .
Tips blijven welkom. Ik vind alles geweldig interessant!
(Komt nu even in me op: Kan je dan een stapeltaart plaatsen met zo'n enorme taartschep? Lijkt me zo onhandig gaan...).
Het veiligste is toch door je taart te maken op definitieve ondergrond. Ik zou nooit een stapeltaart verplaatsen met een spatel/plaat (xenos). Dat vind ik te riskant.
Maar als je een taart maakt op een karton bijvoorbeeld, dan wordt bij mij geheid het karton vies. Dus dan is die tip met die randjes bakpapier een hele goede!
Van de week wilde ik mijn taart verplaatsen en heb ik een grote spatel gebruikt. Ging wel, maar was wel een beetje eng... Zo'n taartschep is wel erg handig .
Tips blijven welkom. Ik vind alles geweldig interessant!
(Komt nu even in me op: Kan je dan een stapeltaart plaatsen met zo'n enorme taartschep? Lijkt me zo onhandig gaan...).
Ik gebruik nooit bakpapier voor de randjes, het superhandige bij de transparante fol ie is juist dat je het heel makkelijk schoon kunt vegen. Met een vochtig keukenpapiertje is het gelijk zo schoon. Ook voor het bekleden met de marsepein is de folie super want het gaat dus niet aan je ondergrond plakken.
Echt gewoon proberen hoor, kost bijna niks (mooi papiertje kun je overal vandaan halen en de folie haal ik nu bij de Wibra (50 cent) of bij de Action).
Voor echt stevige onderborden (voor stapeltaarten) kun je bij de Praxis een plaat van MDF op maat laten zagen, ik heb hier stukken van 35 x35 cm, daar doe je dan ook gelijk weer tig jaar mee ,) :-D
Heb vandaag dus onderbordjes gemaakt met kartonnen dozen (van de pizza ), leuk papier (met taartjes, bij de Action, zitten nog cadeaukaartjes en stickers bij ook!) en dan folie.
Geweldig! Je veegt het idd zo schoon, het plakt niet, het snijdt makkelijk en het ziet er meteen leuk uit.
Weer wat geleerd dus!
(zie de foto's van mijn creaties bij de taartenparade)
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » hoe verplaats je een taart? en hoe zit het met leuk papier eronder?