1 Laatst bewerkt door Carin (15-06-2008 16:06)

Onderwerp: Bruidstaart, of eigenlijk bruidstaarten

De bruidstaart van gister!
De eerste is de "grote mensen taart", gevuld met 4 lagen champagnecreme en 1 laag verse aardbeien :9. Het bruidspaar vond hem vurrukkuluk :D
Alles wat je ziet was volledig door de bruid "ontworpen" tot en met het kringeltje in het (verplicht rechte :s) randje aan toe.
Maar wáárom zie je het kapsel door de marsepein heen :s, terwijl ik de marsepein extra dik had uitgerold :s, namelijk m

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

2

Re: Bruidstaart, of eigenlijk bruidstaarten

wat een mooi plaatje zo samen....dat van dat doorschijnen heb ik ook altijd...om gek van te worden....maar jouw taarten zien er top uit....
en leuk om jou zo in aktie te zien....en wat een leuk shirt heb je aan.....

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl

3

Hele mooie taarten hoor taart :lol:  ;)

Leuk shirtje :Y

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

4

zo, je hebt weer goed je best gedaan.....ze zien er prachtig uit :thumb: (en op de kindertaart is de topper niet zo erg, je bruidspaar schitterd op de grote mensen taart :D)

En leuk...........een foto van jou :D

Alles goed???? nee 3 fout

Prachtige taarten en ook zo leuk een apart kindertaartje, en wat leuk dat randje kan niet goed zien waarmee je dat hebt gedaan, maar ziet er errug mooi uit!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

6

Leuk gedaan Carin. Zien er geweldig uit.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

7

Mooie taarten hoor! Ik vind zo'n zelf gemaakt bruidspaartje ook altijd erg leuk. Veel beter dan die plastic gevallen. 't is volgens mij alleen wel erg lastig. Ik moet er zelf in augustus ook 1 maken, maar voor die tijd moet ik maar 'ns flink gaan oefenen.

Ik las trouwens in een ander topic van je dat deze taarten uit de vriezer komen. Gaat dit goed met de aardbeien? Ik dacht nl. altijd dat deze soppig werden. Enne ... die champagnecreme, heb je daar misschien een recept voor?

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

8

Mooie taarten! Ik heb geen oplossing voor het doorschijnen....

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

9

glashill schreef:

Ik vind zo'n zelf gemaakt bruidspaartje ook altijd erg leuk. Veel beter dan die plastic gevallen.

De bruid riep 'ik vind ons heel goed gelukt, ik ben helemaal blij want zo'n topper heeft niemand'. Ik ook blij dus :D

glashill schreef:

't is volgens mij alleen wel erg lastig. Ik moet er zelf in augustus ook 1 maken, maar voor die tijd moet ik maar 'ns flink gaan oefenen.

Achteraf viel het allemaal wel mee :D. Maar ja dat is achteraf gepraat :lol:. Op het moment dat ik de popjes maakte heb ik ook zitten zweten hoor, en ik vind ze niet eens goed genoeg eigenlijk :o

glashill schreef:

Ik las trouwens in een ander topic van je dat deze taarten uit de vriezer komen. Gaat dit goed met de aardbeien? Ik dacht nl. altijd dat deze soppig werden.

Het ging prima :Y. Ik heb zelf ook van de taart geproefd en hij was heerlijk!

glashill schreef:

Enne ... die champagnecreme, heb je daar misschien een recept voor?

:lol:
Natuurlijk heb ik het recept voor je. Ik heet niet voor niets "champagne-carin" :lol:
Je maakt gewoon de botercreme met de mix van de hebshop (als je die nooit gebruikt en niet in huis hebt mag je bij mij wel wat ophalen om te proberen :D) waarbij je het water door Canei vervangt :9

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

10

Hmmmm, dan ga ik 't invriezen met aardbeien toch ook maar 'ns proberen. 't klinkt nl. wel errug lekker.

Dat van die champagnecreme had ik natuurlijk kunnen weten. Zo heb ik laatst ook de baileys creme gemaakt. 1 lik op de taart en 1 voor Jac :9. Binnenkort ga ik dit dan ook maar 'ns proberen. Klinkt wel lekker decadent! Enne ... de botercreme mix van de hebshop heb ik ook al ontdekt, maar dank voor het aanbod!

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

11

Ze zijn heel mooi, ik vind de kindertaart eigenlijk nog mooier, maar dan zonder topper...

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

12

Carin, ze zijn echt waanzinnig. Ik vind de kleuren van de rolroosjes zo leuk op de kindertaart. Balen dat de marsepein doorschijnt, maar het is niet hinderlijk in ieder geval. De taart is zo mooi dat het gewoon niet opvalt.

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

13

wauw prachtig.

14

Heeeeeeeeeeeel mooi gedaan!!!

Vele en lieve groetjes Nicole

15

Erg mooi hoor!

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

16

Prachtig.... je taarten, je foto's en je verhaal!!!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

17

Ik zie het niet op de foto's hoor dat het biscuit er door schijnt :/
Ik vind hem harstikke mooi geworden en dat recept van je ga ik onthouden!!

18

wat een prachtige taarten zeg!! die kleur roze is echt prachtig! en dat bruidspaar is goed gelukt zeg! wat heeft de bruid parmantige borstjes! echt hilarisch! ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Leuk resultaat. Mooi die roosjes.

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

20

Hele leuke taarten!! Dat doorschijnen heb ik ook vaak last van helaas.. zo jammer! Maar je doet er niets tegen.. (of ja ik heb het nog niet gevonden in ieder geval ;))

21

erg mooie taarten!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

22

Leuk die actiefoto van jou! Mooie bruidstaarten heb je gemaakt!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

23

Heel mooi de taarten, vind zelf ook de 2 kleuren roosjes van de kindertaart errug mooi!! En je topper is super gelukt hoor!! :Y

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

24

Wow!
Wat een groot project met zoveel wensen..!
Fijn dat ze het zo mooi vonden!

Goed gelukt!
Enne...leuk om je eens in het 'echt' te zien!

25

Ze zijn prachtig! De grote bruidstaart (ik vind het rechte randje toch ook wel wat hebben...), de topper (is dus echt een topper!) en de kindertaart.

Voor het doorschijnen: misschien ipv dikkere marsepein misschien bij witte taarten toch de botercreme wat dikker smeren? Ik smeer zelf altijd wel een aardig laagje botercreme en bij mij scheen zelfs een witte taart met mmf helemaal niet door... Het is maar een idee... (en als er een lekker smaakje door de botercreme zit en goed luchtig geklopt is, vind ik een dikkere laag creme niet storend)

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !