1

Onderwerp: wat doe ik verkeerd

ik heb nu al een paar keer geprobeerd om die bescuitmix van de website te maken maar als ik de verhoudingen gebruik die hier staan dan krijg ik met een vorm van 22 doorsnede maar een heel laag baksel waar je een ruit mee in kunt gooien wat doe ik verkeerd?????

bakken met Chez-Ami
www.facebook.com/chezami.nl binnenkort online op www.chezami.nl

2

Re: wat doe ik verkeerd

misschien is het handig te vertellen wat je doet en welke tijd, ovenstand en hoeveelheden enz.....;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

3

5 eieren
150 gr. suiker
125 gr. bloem
25 gr. maizena
zakje vanillesuiker
zout
voor ingredienten en heb een hete lucht oven doe ik op 150 C ook geprobeert op 160c en 170Grade
tijd doe ik op gevoel ongeveer 3 kwartier maar in iedergeval tot mijn stokje er schoon uitkomt

bakken met Chez-Ami

4

Mix je wel lang genoeg?

Groetjes, Sylvia

5

Spatel je de bloem en maizena er voorzichtig genoeg door? Ik zou ook na een iets kortere tijd (en niet op gevoel) controleren hoe je baksel eruit ziet, en eventueel even een sat

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

6

Leg je de eieren van te voren in warm water? Mix je wel 10 minuten. En niet op gevoel bakken. Ik begin met controleren bij 25 minuten en meestal is hij dan al klaar.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

7

Je schrijft dat je de biscuitmix gebruikt, maar je geeft een recept met maizena en bloem? Gebruik je de mix wel zoals op het etiket staat?

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

8

door de mix hoef je alleen nog maar eieren en een pietsie water door te doen. en dan een minuut of 8 of 10 mixen.
oven beginnen op 150 graden en elke 10 minuten iets warmer zetten.
na een half uur is het bij mij klaar.
45 minuten is volgens mij erg lang!

9

ik gebruik niet de kant en klare mix maar die andere die tussen de recepten staat....de rest doe ik ook allemaal misschien alleen niet 10 min mixen...heb niet zoveel geduld denk ik :o ....zou het daar aan kunnen liggen???? heeft me nu geloof ik wel 20 eieren gekost zonder dat het een lekkere bodem heeft opgeleverd dus als het daaraan ligt dan moet ik maar leren geduldig te zijn niet ?? hihi

bakken met Chez-Ami

10

Ja, ik denk wel dat het met mixen te maken heeft!
Je moet echt minimaal 10 minuten mixen,
en eigenlijk nog even 2 min op de laagste stand!

Succes ermee!  enne...veel geduld! haha!

11

nou ik heb hem dr net ook ingedaan!! bij mij was het ook maar een dun laagje, maar ik heb de eieren ervoor echt in warm water gelegd. en ook nog meer dan 10 minuten gemixt. nou zal zo kijken hoop dat hij er goed uitkomt :D hihihi..

12

Ik heb dat recept eerst ook gebruikt. maar ik vind deze beter gaan:

http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … :Biscuit_2

is ook veel handiger qua ingredienten, voor een vorm van 22 cm gebruik je dan 5 eieren (of 4)

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

13

nou gisteren opnieuw een poging gedaan dit keer mijn zoon achter de mixer...pas stoppen als ik het zeg...hihi....had een beetje een lamme arm maar daarna heb ik hem een dikke knuffel gegeven want hij is gelukt hij is goed omhooggekomen nu nog afwachten hoe die smaakt maar daar komen we morgen achter....bedankt voor de tips

bakken met Chez-Ami

14

nou gisteren opnieuw een poging gedaan dit keer mijn zoon achter de mixer...pas stoppen als ik het zeg...hihi....had een beetje een lamme arm maar daarna heb ik hem een dikke knuffel gegeven want hij is gelukt hij is goed omhooggekomen nu nog afwachten hoe die smaakt maar daar komen we morgen achter....bedankt voor de tips

bakken met Chez-Ami