Onderwerp: Stapeltaart voor 18e verjaardag!
Deze taart heb ik gemaakt voor de 18e verjaardag van het broertje van mijn vriend. Ik had er nog meer aan willen versieren (witte krulletjes e.d. op de onderste taart, en poppetje mooier maken..) maar helaas was de tijd op!! had van de week al de taarten gebakken, gevuld en afgesmeerd in de vriezer gedaan, en heb zaterdag van 13.00 tot 17.20 alles bekleed en gedecoreerd... en dat nadat ik uit de nachtdienst kwam en 4 uurtjes had geslapen! op de vrouw na was ik best trots op mijn 1e stapeltaart
en hij smaakte heerlijk! onderste is gevuld met bbr + sinaasappel bbr met mandarijntjes en de bovenste is gevuld met aardebeien bavaroise en lemon curd.
Onderste is bekleed met marsepein, bovenste met marsefond.
Had zelf fondant gemaakt volgens recept 1 van de site, maar dit was knalhard geworden en brokkelde helemaal af! zelfs na magnetron en een half uur kneden.. daarom verder marsepein erdoor gekneed. uiteindelijk toch gelukt, maar heb staan vloeken in de keuken haha maar goed dat er niemand thuis was..
helaas was dr arm gesneuveld onderweg en wilde er niet meer aan, dan maar omlaag laten hangen 

tips zijn welkom!!