1

Onderwerp: Bah flopper

Pffff... nou ik ben vandaag aan het bakken gegaan.. vullen is geen probleem..

maar dat marshmellowfondant :S het blijft ZO ontzettend plakkerig.. ik krijg er geen lap van.. ik dacht ik doe het gewoon over de cake heen.. maar omdat het aan elkaar blijft plakken is het ook zo moeilijk te verdelen..

Nouja volgende keer misschien beter.. moest t ff kwijt..
(tis wel mn eerste taart )

2

Re: Bah flopper

goed kneden, gezeefde poedersuiker op je werkblad strooien.

Had je hem zelf gemaakt? Het kan dan ook zijn dat je niet genoeg poedersuiker gebruikt hebt. Of je kneed er wat plantaardig vet door (crisco, trex, frietvet) dat kan ook helpen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt?

3

Dankjewel! Ik zal het wel onthouden voor je volgende keer.. ik heb nu op de een of andere manier nog wat kunnen doen zodat de taart er niet helemaal geruineerd uitziet..

Hahaha ik heb daar ook al zo mee zitten rommelen net als zelf fondant maken.....ik hou het toch maar bij kant en klaar. Maar misschien moet ik het toch nog maar eens proberen!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

5

De eerste keer is het idd een gevecht, maar als je het vaker maakt lukt het steeds beter.

6

ik doe er altijd een lepel met glucose bij en dat werkt geweldig. Hij is nog nooit mislukt en later als ik hem te droog vind doe ik er wat fritesvet bij en ff in de magnetron.

7

Tsja, ik heb als tip: fondant kopen! Werkt echt veel prettiger dan die zelfgemaakte zooi... Vind ik ;)

Mijn website: Presentaart