Onderwerp: Rocky road crunch bars
Ik zag dit laatst op youtube van Nigella Lawson, en dacht: dit MOET ik maken. Ik had het eerder al eens gekocht bij Starbucks in Londen, en vond het zoo lekker.
Ingredienten:
125 gr. zachte ongezouten boter
300 gr. pure chocolade in stukjes
3 eetlepels golden syrup (kan ook wel zonder hoor, maar ik heb Lyle's Golden Syrup toevallig in huis, bij de Xenos gekocht)
200 gr. biscuitjes
100 gr. minimarshmallows
poedersuiker.
Bakblik (ik heb zelf een met aluminiumfolie bekleed)
Smelt de boter, chocola en syrup au bain marie.
Doe de biscuitjes in een plastic zaken sla kapot met een deegroller. Het moet kruimelig worden maar er mogen ook wat grotere stukjes in zitten.
Chocoboter mix even laten afkoelen en een deel hiervan apart houden. Daarna de biscuitjes erin doen en omvouwen. Op het einde de minimarshmallows erin vouwen.
Het hele mengsel in het bakblik doen en stevig aandrukken. De resterende gesmolten chocola eroverheen gieten (hoeft niet helemaal bedekt te zijn).
Bakblik in koelkast laten opstijven, ong. 2 uur maar kan ook overnacht. Daarna de chocoladeblok in repen snijden en met poedersuiker bestuiven. HEERRRRRRRLIJK.
ik heb er geen foto van gemaakt maar het zou er zo uit moeten zien:
>> op de foto zie je ook walnoten, je kunt natuurlijk een deel van de marshmallows of biscuitjes vervangen door ander lekkers zoals rozijnen, noten etc.