1

Onderwerp: banketbakkersroom??

Hoi, misschien een beetje een domme vraag, maar als jullie banketbakkersroom maken, ziet dat er dan net zo uit als in een tompouce??? Als ik het maak is het net altijd een soort dikkere vla. Hoe kan ik het zo lekker stevig en lekker krijgen zoals in een tompouce??

Alvast bedankt,

Groetjes Kirsten

Groetjes Kirsten

2

Re: banketbakkersroom??

Iets meer poeder gebruiken of iets minder vloeistof,...het is maar wat je verkiest

Vele en lieve groetjes Nicole

3

En even in de koelkast laten opstijven.

4

Welk merk gebruiken jullie dan....ik heb meestal gewoon die zakjes van dr.oetker is het geloof ik. Ik heb het ook nog nooit gebruikt als vulling voor een taartje (ook omdat ik nog niet echt veel taartjes heb gemaakt) maar omdat het dus altijd net dikkere vla was....maar dan dus gewoon wat minder vloeistof.....Zal het dan binnenkort maar eens proberen, en kijken hoe het dan uitpakt, want over 2 maandjes wordt mijn jongste 1 jaar, en dan wil ik een meptaartje maken, en dan lijkt een vulling met bbr me wel erg lekker (met mandarijntjes)

heel erg bedankt voor jullie tips..

Groetjes Kirsten

Groetjes Kirsten

5

Mijn OetkerBBR wordt eerder te massief dan te dun, klopt je maatbeker wel? Je kunt water ook heel goed wegen, 100 cc = 100 gr.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

Ik gebruik tot op heden ook altijd de banketbakkersroom van Dr. Oetker.
Bij mij stijft hij ook goed op. En is heerlijk tussen taart.
Een maatbeker gebruik ik nooit, ik weeg altijd het water.

Groetjes,
Mari

7

HHmmm dat ga ik het de volgende keer ook maar eens wegen. Ik zit me ook in eens te bedenken dat ik altijd de variatie maak met water en slagroom omdat dat zo lekker romig is, en ik zat laatst al eens te kijken maar als je alleen water gebruikt heb je 400ml nodig, en als je water en slagroom gebruikt dat dus veel meer nl 350ml water en 250 ml slagroom......daar gaat het natuurlijk al mis :o  (Ik gebruik het op deze manier wel eens voor puddingbroodjes), maar dan moet ik dus de verhouding gewoon even aanpassen......

Nogmaals heel erg bedankt...

Groetjes Kirsten

8

ik had laatst eens een kwart van zo'n zakje aangemaakt en gemengd met de botercreme. jammie!!!

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

9

Als ik de water en slagroom variatie doe dan wordt het ook goed bij mij, maar op de een of andere manier vind ik het toch lekkerder om BBR en geklopte slagroom pas later door elkaar te doen.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

10

tom poes schreef:

Als ik de water en slagroom variatie doe dan wordt het ook goed bij mij, maar op de een of andere manier vind ik het toch lekkerder om BBR en geklopte slagroom pas later door elkaar te doen.

Dat is ook wel een goeie ja.....dan krijg je net wat meer dat schuimige ipv dat vla achtige (sorry weet niet hoe ik het anders moet omschrijven).....ga ik dat van de week eens proberen.....bedankt voor de tip ;)

Groetjes Kirsten