1 Laatst bewerkt door Diede (14-06-2008 11:22)

Onderwerp: Bruidstaart -> stroken -> hoe?

Een laag van mijn bruidstaart moet van die stroken/strepen hebben die vanaf de onderkant naar het midden van de taart lopen. Maar hoe krijg je dat voor elkaar zonder dat alles over elkaar heen loopt??

Snapt iemand wat ik bedoel? :S

Ik zal ondertussen even voor een voorbeeld zoeken!

http://www.cakecraftcreations.co.uk/images/gallery/Imgp1421.jpg

Zoiets alleen dan zonder de rozen erop, aangezien mijn taart de 2e laag is op een standaard.. in het midden zit dus die buis..

Re: Bruidstaart -> stroken -> hoe?

ik denk dat je als je de strepen tot het midden wilt laten lopen, je het niet kunt vorkomen dat ze over elkaar heen lopen. Dan zal je toch iets groots erop moeten zetten, zoals hier de rozen... maja misschien heeft iemand anders een ander/beter idee

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Je kan mischien ook waar ze bijeen komen in een punt werken zoals een taartpunt en dan daar je bloemen of een strik of iets anders op zetten en dan is het netjes afgewerkt.

Vele en lieve groetjes Nicole

4

Volgend mij is het niet storend als ze in het midden wat over elkaar heen vallen, bijsnijden of zo is volgens mij lelijker...
Als je er trouwens aan begint is het handig om eerst de 4 kwarten te doen en dan ertussen in te vullen dat blijft het gelijkmatig. En: hoe meer stroken, hoe meer 'gerommel' in het midden...

Succes!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Je laat die stroken niet helemaal effectief tot het midden doorlopen, bij de onderste zeker niet. Net iets langer dan tot waar ze zichtbaar zijn.

6

ze zijn bij mij helemaal zichtbaar, aangezien het gaat om een laag op een bruidstandaard. Heb de stroken gemaakt met de strepen van de sugargun en het is opzich nog vrij netjes gelukt! Morgen zal ik de foto's van de bruidstaart showen :)