1

Onderwerp: Spoed!!!

Ik moet een taart maken van 35 cm maar heb geen heating core wel een rvs blik maar die is aan de onderkant dicht kan ie die gebruiken of heeft iemand een andere tip????

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

2

Re: Spoed!!!

Sorry, ik weet het niet, maar ik lees wel even mee!
Mijn grootste vorm is iets van 30 cm dacht ik, en ik zet hem altijd
gewoon in de oven, zonder wat dan ook erbij/erin.
Waarvoor is dit eigenlijk nodig??

3

Whaha nou misschien moet ik het er dan maar op wagen!
Een heating core verdeeld de warmte beter bij grote bakblikken en zorgt ervoor dat in het midden de taart ook goed gaar word.
Op hoeveel graden hoeveel min bak je de 30 cm?

Dit is em http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/heating%20core.jpg

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

4

Heating core is om de warmte beter te verdelen zodat je taart goed gaar wordt, ook in het midden.
Sommigen gebruiken stalen sat

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Een bloemnagel (die komt vaak bij het spuitmondjes-setje) gaat heel goed hoor! Die kun je trouwens ook los kopen voor weinig, stukken minder dan de heating core. Ik zet hem op het laatst in het midden van de taart, bij een 30 cm doe ik het al, scheelt  een stuk met gaat worden in het midden (heb ook wel een moeilijke oven hoor dus misschien met andere ovens is voor een 30 cm niet nodig).
Sukses!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

6

Taart is inmiddels uit de oven denk ik, maar ik heb 35 cm gewoon zonder 'hulpmiddelen' gebakken en het ging prima...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7

Ik doe duur: koop twee soms drie vormen van hetzelfde formaat en bak de bodem verdeeld over deze vormen (tja, ik heb een behoorlijk riante oven...dus dat kan dan ook). Hierdoor duurt het niet zo lang voor ´ie klaar is en je kunt hem in 4-6 lagen verdelen! (wordt mooi hoog EN je kunt er lekker veel vulling in doen!!!)

Life can be a series of magical moments, if only you let it...