1

Onderwerp: kunnen jullie mij op weg helpen???

Voor een verjaardag wil ik graag een schelpentaart maken. Ik heb de silliconenmodellen van de webshop gekocht. Nu weet ik alleen niet hoe ik tewerk moet gaan :s ....heb al wel gezocht op het forum en heb hele mooie taarten gezien. Maar weet niet hoe ik beginnen moet. Kunnen jullie mij opweg helpen???? Alle tips en ideen zijn welkom. Ook over welke spullen ik moet gebruiken; fondant of marsepein etc.
Alvast bedankt,
          ilona

2

Re: kunnen jullie mij op weg helpen???

Heb je de FAQ bestudeerd, hier links <--- in de menubalk? Daar wordt je vast al een heel stuk wijzer van!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

ik heb de FAQ gelezen maar kom nog niet echt verder. Ik heb diverse mooie schelpentaarten gezien op de taartenparade maar nu vraag ik me af of ik de siliconenmodellen met marsepein moet vullen of is het beter om het met fondant te doen??? Hoe kan ik het beste tewerk gaan; eerst de taart bekleden met marsepein of eerst alle schelpen etc maken en dan pas aan de afwerking beginnen???
groetjes

4 Laatst bewerkt door tom poes (13-06-2008 11:31)

O sorry, ik dacht dat je vraag vooral om de taart zelf ging...

Je kunt voor de schelpen in de moulds zowel marsepein als fondant gebruiken, niet te vol doen en alles wat teveel is er weer af wrijven evt. met een balltool, dat scheelt weer afsnijwerk als je 'm eruit hebt gehaald. Als dat overigens lastig gaat helpt het enorm op je mould met vulling eventjes, min. of 5 in de vriezer te leggen.

Je kunt eerst je taart maken en dan de decoraties, maar andersom gaat net zo goed. Als je met de schelpen begint kan het wel een paar dagen van te voren, je bewaart ze gewoon in een plastic (tupperware) bakje... Let op fondant wordt dan wel harder dan marsepein.

Succes!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Onwijs bedankt voor je hulp....ga er zo mee aan de slag.
Zal mijn taart op de site zetten.
groetjes ilona