Onderwerp: Mijn eerste taarten! Puzzelplaatje en strik
Hallo allemaal,
Vorige week heb ik me voorgesteld en gaf toen aan dat dit een nieuw hobby wordt. En ja hoor, de eerste twee taarten zijn een feit.
Zaterdag vierden we mijn dochter Caitlin's tweede verjaardag. Dat werd een Hello Kitty puzzelplaatje. Ik ben best tevreden. Iedereen was helemaal onder de indruk, wat erg leuk was een een enorme boost!
Hij was ook erg lekker, gevuld met botercreme en mandarijntjes en abrikozenjam.

De dag erna vierden we mijn moeders 65e verjaardag, dus dat was het moment om een eerst bolletje te proberen en een strik.
Ik was natuurlijk al dagen eerder begonnen. Eerst met Bellina paste-to-cover, wat maar niet hard werd. Dus maar een berichtje gezet op het forum. Binnen een paar uur had ik bericht van Marianne (nog bedankt!) dat tylose en Bellina paste-to-cover niet werkt. Toen ben ik maar met marsepein begonnen.
In eerste instantie leek alles goed te gaan, maar uiteindelijk zakte de strik toch in. Dus heb ik nog wat lussen bijgeplakt en een paar van die spiraaltjes.
Ik weet nog niet waar het nou aan gelegen heeft. Of ik heb niet genoeg tylose gebruikt, of misschien het weer, daar heb ik ook veel mensen over gehoord.
In ieder geval was iedereen weer erg onder de indruk.
Hij was overigens van biscuit met een vleugje cacao, gevuld met ganache van bittere chocola en met champagnecreme. Ja, als je het doet, dan meteen maar goed, toch?
Hier is hij dan:

Ik wacht al op een volgende gelegenheid om te bakken. Wel weet ik nu dat een mixer a al kitchenaid geen overbodige luxe is met al dat biscuit en die botercreme. Die ga ik dan maar voor mijn verjaardag vragen. Verder staat er al weer een flinke bestelling in mijn verlanglijstje van de webshop (hebshop noemen we die toch?)
Dat was het voor nu. Ik blijf met bewondering kijken en lezen. Geen televisie meer voor mij, doe maar gewoon een paar uur deleukstetaarten forum.
Groeten en tot gauw,
Annemiek