1

Onderwerp: Spoedvraag iets anders ipv botercreme

Ben een taart aan het maken waarin ik geen melk of eieren mag gebruiken,maar nu wil ik botercreme maken van speciale boter,maar mag niet d ebotercreme gebruiken omdat daar weipoeder inzit en dat is van koemelk,heeft iemand een alternatief.
Dacht zelf alleen boter,poedersuiker en water en de botercreme achterwege laten of iets anders erbij doen.
Wie weet wat?

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

2 Laatst bewerkt door kids4co (11-06-2008 21:11)

Re: Spoedvraag iets anders ipv botercreme

Inderdaad, 1 deel boter en 1 deel poedersuiker, volgens mij hoorde er geen water bij..
Of afsmeren met verwarmde-afgekoelde abrikozenjam die je gezeefd hebt..

edit: tegelijk gepost..!
er hoorde wel water bij, sorry!

Succes nog!

ik gebruik ook de botercreme zonder de mix van de shop. zeg maar 100gr boter, 100 gram poedersuiker (af en toe even proeven of het genoeg is) en 1 theelepel heetwater.
Je kunt er vanille suiker bij doen, of cacao, oreo- of speculaaskoekjes of een smaakstof.

succes!!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Ik wil ook graag de taart met een laag vullen hiermee,dus dan moet het wat meer zijn,dus toch water erbij of niet.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

ik smeer de taart er ook mee af en gok altijd maar wat. Meestal heb ik over en bewaar dat voor mn volgende creatie. Stel dat je 200 boter gebruikt dan 2 theelepels, het gaat echt maar om heel weinig water. Als je meer water gebruitk, gaat je fondant smelten... heb je dat weer

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs