1

Onderwerp: Planning 2 taarten voor zondag en maandag, hoe pak ik het aan...

Hai Ladies,

Voor een 2e en 3e taart ga ik deze week aan de slag alleen heb ik wat vraagjes...

Ik heb vanavond, woensdag overdag en avond en donderdag overdag en avond tijd om eraan te werken... Tijdens de slaapjes van mijn dochter natuurlijk... dus 2x2 uur overdag en s'avonds va 19.30

Vanavond
- Bakken van kapsels en voorkleuren marsepein
Woensdag
- Vullen en bekleden ene taart
Donderdag
- Vullen en bekleden andere taart

De ene wordt een jungle-puzzeltaart met frisse citroenachtige vulling botercreme, aardbeienjam, en de ander met kersenvlaaivulling, botercreme met chocolade biscuit en wat simpeler met uitgestoken vormen.

Vragen
* Als ik het woensdag ga vullen en bekleden wordt de bescuit dan niet te droog? Zou ik hem anders 2x in kunnen vriezen...?
* Hoe kan ik gekleurd marsepein en wit fondant het best bewaren en hoe lang?
* En moet het marsepein altijd in de koelkast bewaart worden, of kan het ook buiten de koelkast bewaart worden...?

Ik hoor het graag want vandaag krijg ik alles binnen, spannend! :D

Mmm das pas lekker!

2

Re: Planning 2 taarten voor zondag en maandag, hoe pak ik het aan...

Je bedoelt dat de taarten voor volgende week zondag en maandag zijn? Dan kun je ze van de week wel maken maar moet je ze gewoon invriezen, anders zijn ze echt al oud hoor! En dan 24 uur van te voren eruit halen, in een kartonnen doos zetten in de koelkast en zo langzaam laten ontdooien. Er zijn ook mensen die ze in de plastic zak waarin de taart ingevroren is laten ontdooien, dat kan dus ook.

Marspepein en fondant gekleurd kun je gewoon goed inpakken in huishoudfolie en in een tupperware bak bewaren, gaat prima en kan eigenlijk net zolang als de THT van het witte produkt. Hoeft als het niet op de taart zit  niet in de koelkast hoor!

Sukses!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

Ok hier kan ik wat mee.
Ik ben nog een beginner dus heb volgens mij errug voor de hand liggende vragen... ;)
Tis dus niet nodig om de kapsels vanaaf gelijk in de vriezer te stoppen aangezien ik ze woensdag pas kan bekleden...?

iig alvast bedankt voor de info... het resultaat zien jullie bij de parade

Groeten, Mandy

Mmm das pas lekker!

4

ik lees ff mee , moet voor zondag 3 en voor maandag een stapeltaart maken . en zondag geen tijd voor de taart van maandag ....