Onderwerp: Eerste strik Eerste stapel Eerste lemoncurd Eerste bruidstaart
Tja in vele opzichte mijn eerste.
Afgelopen vrijdag op locatie opgebouwd op een zeer zweterig en warm scheepje in het vooronder! Het leek wel een sauna...zo warm! Waarschijnlijk heerlijk op het open water maar in de haven ietsje minder.
Wat was het een pokke week wat weer betreft. Mijn huis was warm en vochtig. Leek wel een subtropisch oord en jammer genoeg kreeg in de hitte en het vocht niet uit het huis. En waar ik al bang voor was dat het zou gaan gebeuren...gebeurde. Marsepein scheurde. 1 kilo weggegooid en de bruidstaart kreeg een rood randje (wat was ik blij dat ik net een sugargun had gekocht....pfff)!
Bij het vullen bleek dat de appiehappies geen lemoncurd meer verkochten dus heb ik hem zelf maar gemaakt....hmmmm erg lekker! Aanrader!!!
Op locatie opobouwen is ook weer wat nieuws voor me. Zeker als de stuurman een banketbakker is geweest.... Bij het stapelen van de taart moest deze beste man het toch eventjes kwijt dat de taart maar erg saai vond....GRRRRRR.... gelukkig had ik doosjes met versieringen bij me en was hij uiteindelijk erg onder de indruk (vooral toen hij vernam dat dit mijn eerste stapel/bruids/strik-taart was) van het eind resultaat en wilde hij graag mijn gegevens voor opdrachten in de toekomst.
Aan de andere kant was het ook wel fijn dat deze heer er was want hij had ook het idee dat de taart geen uur meer moest blijven staan ivm de warmte. Dus toen de gasten en bruidspaar arriveerde heeft hij ze meteen allemaal naar binnen gestuurd om eten!

heb heel veel geleerd....en weet ook voor de volgende keer hoe de dingen anders aan te pakken! En goude tip, ik neem voortaan een kleedje mee!
groet corinne
ps in eerste instantie kreeg ik door dat ze een taart ala beau gateau wilde ....jeeehheee....maar uiteindelijk zo klassiek mogelijk. Vulling lemon creme en lemonjam...lekker fris met de warmte!
Jammer van het weer zeg, maar er is gelukkig niets van te zien!
De stuurman zag hem natuurlijk eerst zonder al die mooie roosjes enzo. Gelukkig stelde hij zijn mening bij, want het is een mooie hoor