1

Onderwerp: aluminium bakblik

Help!!!!!!!

Ik ben bezig met een bruidstaart voor een collega. Mijn grootste cakeblik is 30 cm en van aluminium. Al mijn blikken zijn zwart en alleen deze dus niet. Tot 2xmaal toe is het resultaat met deze blik een grote mislukking geweest. Ik begin nu ECHT  in paniek te raken want de cake moet morgen af zijn.

WIE KAN MIJN VETELLEN OF IK DE WARMTE VOOR EEN ALUMINIUBLIK ANDERS IN MOET STELLEN DAN VOOR EEN ZWARTE BLIK

GROET GRACE

2

Re: aluminium bakblik

Hmm, goeie vraag. Ik heb er gister ook eentje gebruikt, maar had niet het idee dat de temperatuur anders moest. Dat was alleen een kleintje, hoeft ook niet zo lang, dus dat is amper merkbaar zou het wel zo zijn.
wat is er mislukt met de vorige baksels?

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Ik heb prima taarten gebakken in een groot aluminium blik :Y !
Maar misschien kun je proberen om een bloemnagel erin te doen voor een betere warmtegeleiding?
Het is natuurlijk wel zo dat zwart warmte 'aantrekt' en glimmend aluminium relatief minder warmte 'aantrekt', dus zal je temperatuur en tijd daar misschien wel op moeten aanpassen.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

En als je eens probeert met er bakpapier in te leggen..., heeft ook nog het voordeel dat het niet kleeft...baadt het niet schaadt het niet!!!

Vele en lieve groetjes Nicole

5

Ik bak altijd in aluminium vind ik veel fijner dan die zwarte en het wordt net zo hoog. Smeer je ze wel in met of bakspray of boter en bloem?

6

Misschien is het handig als je even vertelt wat er precies mislukt??
Rijst ie niet/wordt ie niet gaar/niet luchtig/blijft ie plakken??
Dan is het antwoord misschien ook makkelijker te vinden...

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !