1

Onderwerp: Bruidstaartje maken: help planning!

Hoi hoi!

Volgende week maandag heb ik een bestelling staan. Een bruidstaartje voor 15 personen. Ik maak een taartje bestaande uit 3 lagen: 20, 16 en 12 cm hoog.

Nou moet de taart vrijdag klaar zijn, ik ga namelijk zaterdag op vakantie en dus neemt een collega de taart mee om die maandag te kunnen afleveren als verrassing.

Ik dacht zelf aan:

woensdag kapsels bakken

donderdag vullen en bekleden

vrijdag mee met collega en dan invriezen.

zondag ontdooien in de koelkast en dan maandag afleveren?

Klopt het zo een beetje? Ik ga nog even zoeken naar vullingen die ik kan makkelijk kan invriezen, maar als jullie tips hebben: graag! De bruid is zwanger, dus geen alcohol!

Hoe vriezen jullie een beklede taart trouwens in? Collega heeft lades, dus ik vrees dat een taartdoos niet past...

Sorry sorry, te veel vragen, nog te weinig ervaring.....

2

Re: Bruidstaartje maken: help planning!

Niet te min over jezelf denken...wat je had bedacht is goed hoor :Y

Tja...invriezen doe ik of in een taartdoos (wat in dit geval niet van toe passing is :D )
of in een pedaalemmerzak...wel ruim invriezen, zodat het plastiek niet de taart aanraakt...en ontdooien in de koelkast (maar dat had je al door ;) ) en dan maandag uit de koelkast op de aanrecht verder op temperatuur laten komen...plastiekzak mag er dan eventueel af...succes...en geniet van je vakantie ;)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

3

Je planning is helemaal goed hoor, en invriezen met zo'n lange tijd is wel nodig maar helaas gaat een stapeltaart van 3 lagen niet in de vriezer passen (met lades), ook niet met 1 lade erui (heb ik al getest ;) ). Zou dan kijken (meten dus!) of een 2-laags taartje past en anders gewoon eentje maken van 1 laag, zo te lezen is het voor weinig personen dus dat kan dan ook. Of anders twee losse maken en vragen aan je collega of ze het aandurft om te stapelen en het af te werken.....
Sukses!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

Ik wilde ze dus ook apart afleveren en vragen aan de collega de taarten op te stapelen. Dat moet toch gewoon lukken? Zeker als ze nog bevroren gestapeld wprden of is dat een heel slecht idee?

5

Misbaksel schreef:

Ik wilde ze dus ook apart afleveren en vragen aan de collega de taarten op te stapelen. Dat moet toch gewoon lukken? Zeker als ze nog bevroren gestapeld wprden of is dat een heel slecht idee?

Ik weet het niet of dat kan, ik denk het wel, moet eerlijk zeggen dat ik zelf altijd stapel als ze ontdooit zijn..... maar zou wel moeten kunnen inderdaad.
Misschien dat iemand anders het een keer geprobeerd heeft??? Meiden... tips/ervaring?? :-)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

6

Nog even een vraagje....

De taarten zullen worden bekleed met blanke mersepein. Als versiering komen er groene blaadjes met roze roosjes op en eventueel de datum en de namen.

Lopen de kleuren van de decoratie niet door op de blankemarsepein als deze staat te ontdooien in de koelkast? Ik kan zelf namelijk helemaal niks meer aan de einddecoratie doen en collega die hem brengt heeft er geen verstand van.

Help alsjeblieft!

7

Nog even een praktische vraag, 15 personen en 3 lagen?? Heb je dan niet erg veel over???

8

Nou de onderste is een vorm van 20 cm en de tweede laag een van 16 cm en de kleinste is 12 cm. De lagen worden niet zo hoog als anders, omdat de kleinere bakvormen niet zo hoog zijn.

Maar ja, ik weet niet, ze houdt wel over, maar het is een cadeautje en een bruidstaart van 1 laag vind ik persoonlijk geen bruidstaart, haha.

9

Misbaksel schreef:

Nou de onderste is een vorm van 20 cm en de tweede laag een van 16 cm en de kleinste is 12 cm. De lagen worden niet zo hoog als anders, omdat de kleinere bakvormen niet zo hoog zijn.

Maar ja, ik weet niet, ze houdt wel over, maar het is een cadeautje en een bruidstaart van 1 laag vind ik persoonlijk geen bruidstaart, haha.

Ik ga toevallig voor komende maandag precies eenzelfde stapeltaart maken, qua afmetingen dan ;)

Ik had geteld op ongeveer 22 stukken.

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

10

Milouk schreef:
Misbaksel schreef:

Ik ga toevallig voor komende maandag precies eenzelfde stapeltaart maken, qua afmetingen dan ;)

Leuk! Maak jij de taart ook al vooraf, of begin je van het weekend pas? Wat word je vulling?

11

Misbaksel schreef:
Milouk schreef:
Misbaksel schreef:

Leuk! Maak jij de taart ook al vooraf, of begin je van het weekend pas? Wat word je vulling?

Ik ga zometeen beginnen met bakken, alledrie de taarten en die gaan vanavond de vriezer nog in. Vrijdagmiddag er weer uit en dan ga ik ze vrijdag avond alle drie vullen en bekleden en daarna weer de vriezer in. Zondagmorgen er weer uit en in de koelkast en zondagavond ga ik ze stapelen en decoreren.

De vullingen zijn als volgt:
de grootste; 1 laag banketbakkersroom en 1 laag kersenvlaai vulling
de middelste; 1 laag chocolade met daarop botercreme met baily's en 1 laag toblerone mousse
de kleinste; 1 laag banketbakkersroom en 1 laag aardbeienjam

Welke vullingen ga jij gebruiken, en ben je al begonnen aan de taarten?

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

12

Hey hallo dames,

het valt me op dat jullie nogal vaak invriezen en ook volledig gedecoreerd invriezen... . Ik heb een aantal recepten voor kapsels, die, ongevuld/-gedecoreerd sowieso minstens 2-3 weken in de koelkast bewaard kunnen worden en als ze ingevroren worden, minstens 3 mnd. Ik begin ook meestal 1 week van tevoren (met bruidstaarten dan) en laat de kapsels eerst 1 dag "rijpen" (op smaak komen), waarna ik ze vul en afsmeer met cr

Life can be a series of magical moments, if only you let it...

13

Curly schreef:

Hey hallo dames,

het valt me op dat jullie nogal vaak invriezen en ook volledig gedecoreerd invriezen... . Ik heb een aantal recepten voor kapsels, die, ongevuld/-gedecoreerd sowieso minstens 2-3 weken in de koelkast bewaard kunnen worden en als ze ingevroren worden, minstens 3 mnd. Ik begin ook meestal 1 week van tevoren (met bruidstaarten dan) en laat de kapsels eerst 1 dag "rijpen" (op smaak komen), waarna ik ze vul en afsmeer met cr

bakken met Chez-Ami
www.facebook.com/chezami.nl binnenkort online op www.chezami.nl

14

ja ik eigenlijk ook wel :)

VoorJeTaart.nl Winkel, Workshops & Webshop in Spijkenisse!
Nu ook de PME Professional Diploma Course! http://www.voorjetaart.nl!

15

Nou ik heb dus een vulling gebruikt waar slagroom in verwerkt was, maar dan durf ik dus echt dat risico niet te nemen. Helemaal niet met een zwangere bruid wat dus mi?jn geval was. Maar nieuwe recepten: GRAAG!

16

Nou, er is in ieder geval wel 1 gouden tip, die ik iedereen kan meegeven als ze op zoek gaan naar recepten: suiker is een conserveermiddel, net als zout en azijn. Hoe groter het percentage suiker in een recept, hoe beter houdbaar. Verder: less is more. Niet al teveel kunstjes en toevoegingen aan een recept.

Ik zal gauw wat recepten posten, dan kunnen jullie ze uitproberen!

Life can be a series of magical moments, if only you let it...

Berichten [ 16 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Bruidstaartje maken: help planning!