Onderwerp: mijn marsefond zweette als een gek!

Vanochtend is hier een taart opgehaald, zweette de marsefond als een gek, had hem in de koelkast gezet, omdat ik dacht dat ie anders te zacht zou worden..

Ben ik nou echt zo dom???????
Is dat het?  Hij begon direct uit de koelkast te zweten en ze zette hem nog even in de schuur en toen in de auto mee naar rdam ( 20 minuten) .. pff. zou hij het overleefd hebben??? Er zat geen vulling in die snel bederft.. ( botercreme en jam )

Heb ook nog geen reactie gehad... dus duimen maar, wat denken jullie??
xxx Bedankt !

2

Re: mijn marsefond zweette als een gek!

heb nog nooit met marsefond gewerkt, maar ik zet altijd mijn taarten in de koelkast, wel op de laagste stand (maar ik heb een kapot vriesvak zonder klep, dus hij is altijd redelijk koud)
Maar de overgang tussen de koelkast en dit benauwde weer is best wel groot natuurlijk :S

wel balen natuurlijk...........ik duim voor je..(en zweet mee :lol: :lol:)

Alles goed???? nee 3 fout

3

Volgende keer een tafelventilator erbij dan is 'ie zo droog :) !

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

dus het zal best goed gekomen zijn denken jullie??

thx :)

5

Moosdoosparaplu schreef:

dus het zal best goed gekomen zijn denken jullie??

thx :)

Ja hoor de mijne deed het vanmorgen ook, maar anders dan in de koelkast bewaren kan echt niet met dit weer (hij zakte gisteren helemaal in door de warmte), gaat vanzelf  weer weg hoor en anders is een beetje glim (want het erge zweten is tegen de tijd dat ie aankomt wel weg hoor!) ook niet zo erg ;) Kan gewoon niet anders momenteel... heb zelf ook geen ventilator overigens ;) :-D En ook geen airco... :-)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

6

Mijn taarten hebben daar ook h

7

Het zweten is eigenlijk condens, door het verschil in temperatuur tussen de buitenlucht en je taart komen er kleine druppeltjes op je taart. Net als bij een koud glas witte wijn als het warm is. Door het verschil zo klein mogelijk te maken (dus de koelkast niet te koud zetten, als de overige spullen in je koelkast daar tegen kunnen :D of in een koele garage plaatsen) kan helpen. En als de taart een uurtje of zo tijdje 'staat' verdampt dat water meestal wel weer...(met een ventilator schijnt dat dus sneller te gaan)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!