1

Onderwerp: siliconenbloemvorm; de bloemen komen er niet uit!

Hallo allemaal,

ik heb net chocomix van koopmans (shaker) in de bloemenvorm vd xenos gebakken. Maar nu laten ze niet los ondanks insprayen met vet (oetker). Was ik te ongeduldig en had ik moeten wachten tot ze echt koud waren of is dit een algemeen voorkomend probleem?
Wie o wie heeft hier ervaringen mee die gunstiger zijn en kan mij de gouden tip bezorgen? Lijkt me leuk om eens te gaan icen op die vormpjes.......

Dank alvast voor de belangstelling!

lekker duurt het langst!

2

Re: siliconenbloemvorm; de bloemen komen er niet uit!

Ik laat alle vormen (dus ook silicone) kort in de oven rusten en kiep ze daarna direct om om op een rooster af te koelen. Te lang wachten maakt denk ik dat ze weer aan de vorm vastkleven.

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

3

Te lang wachten maakt dat ze inderdaad nog meer gaan plakken hoor zoals Sir Kneigh hier al zegt... weet ik uit ervaring :rolleyes:
Ik beweeg de vorm altijd een beetje heen en weer zeg maar en dan vallen ze er meestal wel halfuit, de rest een beetje meeduwen... mmm klinkt niet erg duidelijk :S maar goed het moet wel lukken hoor.
Ik vet ze overigens gewoon in met boter.

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

dankjulliewel, morgen weer proberen

lekker duurt het langst!

5

Ik heb ze bijna meteen eruit gehaald. Ik laat ze eerst 1 of 2 minuten staan (buiten de oven) en dan haal ik ze eruit. Ik vet inderdaad ook in met die spray van oetker. Bij mij kwamen die bloemen er toch

Mijn website: Presentaart