1

Onderwerp: Help!!! Mijn botercreme is blubber!

Ik snap er niks van, alles gedaan zoals altijd maar de botercreme is heel dun?! Heb mijn taarten er toch maar mee afgesmeerd (ze worden om 11 uur opgehaald) dus ik hoop dat het in de koelkast een beetje opstijft.....

Ik heb trouwens ook geen andere roomboter als anders gebruikt, alle verhoudingen hetzelfde, heel vreemd!

Tierelangroetjes, Marjolein
www.tierelantaarten.nl   *taarten gemaakt met liefde*

2

Re: Help!!! Mijn botercreme is blubber!

Had ik afgelopen woensdag ook. Heb het maar weg gedaan. Want het gebruiken voor een workshop vond ik toch niet zon goed idee.
Hoop dat het bij jouw taart wel goed blijft.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

3

Nou wat gek he?! Zal dat ook door het weer komen? Hij smaakte overigens prima en na een uurtje in de koelkast was het gelukkig goed opgestijfd!

Tierelangroetjes, Marjolein
www.tierelantaarten.nl   *taarten gemaakt met liefde*

4

Het is gewoon ook zoooo warm. Lekker weer, maar dan wel zonder taarten. Hier leek de bc ook wel slagroom, zo slap was het. Dan maar goed laten opstijven in de koelkast.
Dat werkt wel redelijk.
Zo maar weer aan de slag, eerst lekker aardbeitjes halen, mjam!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Ik had het ook hoor...Inderdaad in de koelkast stijft het op, maar zodra ik de taart er weer uithaalde, begon de boel aan de zijkant nogal te lubberen...Was erg bang dat de dijkjes doorbraken, maar dat is niet gebeurd. Ook niet bij de bovenste twee van de drie lagen die over waren en de hele dag in de warmte hebben gestaan. Die waren trouwens wel scheefgezakt, dat dan weer wel...

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

Met dit weer kun je voor het afsmeren beter de 'ouderwetse' botercreme gebruiken ipv die met de mix van de webshop. Die blijft nl steviger. Maar ik laat ze altijd hard worden in de koelkast, misschien ben ik te ongeduldig??? ;) :lol:

Groetjes van Mandy
Bekijk mijn taarten op www.taartenvanmandy.mijnalbums.nl

7

Mandaantje schreef:

Met dit weer kun je voor het afsmeren beter de 'ouderwetse' botercreme gebruiken ipv die met de mix van de webshop. Die blijft nl steviger.

Helaas, bij mij WAS dat ook 'ouderwetse' botercreme, zelfs die trok het dus niet met dit weer..... :(

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

8

Nou!
Merenguecremepap (uit de diepvries) , potverdrie :( :(