1 Laatst bewerkt door chadyl (06-06-2008 22:25)

Onderwerp: Slagroomtaart hoe maak je dat ? Help!

Helemaal blij want een kennisje wil graag een taart voor haar zoontje...erg leuk dat ik die opdracht nu al krijg, heb tenslotte pas 2 taarten gemaakt, maar help! Ze wil graag een slagroomtaart! Ik weet het ik ben net nieuw, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ?!

Hoe maak ik een slagroomtaart? Gebruik je hetzelfde kapsel als bij een 'gewone' marsepeinentaart? (ik gebruik nu de biscuitmix van de webshop)

Waarmee vul je een slagroomtaart?
Hoe maak je de beste en natuurlijk lekkerste slagroom?

Kan ik geboetseerde figuurtjes of een puzzelplaatje op de taart zetten?

Hoe werk je de zijkant van de taart het beste af? Met slagroom afstrijken en dan iets van chocoladevlokken erop ofzo? En zo ja hoe krijg je dat er dan het beste op zonder dat het een rommeltje wordt?

Heel veel vragen, maar hopelijk kan ik haar zoontje dan toch blij maken met een zelfgemaakte slagroomtaart ! :Y

2

Re: Slagroomtaart hoe maak je dat ? Help!

In dezelfde volgorde:

:Y
slagroom :+
even de zoekfunctie ;)
:Y maar niet te lang vantevoren erop
slagroom :+ en dan aanzetten met amandelschaafsel of chocovlokken, in een bakje ne voorzichtig ertegenaan drukken terwijl de taart op je andere hand staat
:Y :Y :Y

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

vullen met banketbakkersroom en jam of een van de andere vele recepten die te vinden zijn onder het kopje recepten.
Ik doe ook wel eens chocolade hagel en dan neem ik de taart gevuld en wel tussen beide handen, zijkanten  afgesmeerd en dan door een bord met hagels erop heen rollen.

Ik maak een slagroomtaart met een gewoon kapsel, 1 laag (bijvoorbeeld)aardbeienpudding en een laag aardbeienjam. Dan helemaal afsmeren met slagroom en geroosterd amandelschaafsel erlangs drukken. Vervolgens de bovenkant met toefjes slagroom en eventueel aardbeien. En dan nog wat chocolaatjes in de toefjes slagroom.

Maar hoe het nu eventueel moet samen met marsepein weet ik ook nog niet. Daar ben ik net naar aan het zoeken.

Groetjes,
Mari

5

Slagroomtaart? Die koopt ze maar bij de hema :S

Maar als je het toch wilt doen, doe je wat ze hierboven zeggen...........
En marsepein met slagroom wordt snot, dus geen goed idee.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

de taart afstrijken met slagroom als je er marsepein er op wil nog dan moet je het wel dezelvde dag nog op eten want slagroom lost marsepein op zo heb ik het op school geleerd je kunt het uitproberen maar weet het niet hoe de marsepein reageerd
(ben banketbakker)

verder kun je ook de taart vullen met bv 1 laag banketbakkers room gemikst met geklopte slagroon (zwitserse room) is niet zo machtig en daar vruchten op en dan de 2 laag bv slagroom met vruchten  eigelijk kun je van alles in ene slagroom taart doen hoor

7

Ik maak mijn slagroomtaarten altijd met een laag slagroom en stukjes fruit bv aardbeien of ananas  dan helemaal afsmeren met slagroom en de zijkant bedekken met chocoladeschaafsel vervolgen de bovenkant afwerken met toefjes slagroom en fruit

8

Bedankt ! Ik heb vandaag al een en ander geprobeerd met jullie tips!
Ik heb een gewoon kapsel gebruikt, gevuld met slagroom en verse aardbeien en de zijkant gerold in de hagelslag. Wat een ramp was dat!
Hoe pak ik dat aan? Ik heb de taart nu tussen mijn handen gerold over een bord die vol met hagelslag lag, maar het resultaat is niet geweldig geworden.

Het idee van de zwitserse room ga ik ook zeker nog proberen.
Dank jullie wel!

9

Hoi Chadyl,

Ik maak ook wel eens slagroomtaart (want mijn man vindt dat nu eenmaal lekkerder dan andere taarten :S) Vaak gebruik ik voor de rand een zakje noga. Rand afsmeren met slagroom (of botercreme) en dan de taart boven een groot bord schuinhouden en hier de noga langs schudden. Op de open plekken desnoods een handvol noga ertegen aan drukken. Goed aandrukken. Op mijn site staan een aantal slagroomtaart voorbeelden!!

SUcces, Ellen