1

Onderwerp: Ligt het aan mij of toch aan de springvorm ?

Ik heb een tijdje geleden een springvorm gekocht bij de blokker met een anti aanbaklaag.

Nu heb ik vanmiddag daarin voor de eerste keer gebakken en mijn kapsel kwam er niet ongeschonden uit.
Heb het kapsel helemaal los moeten snijden en het zag eruit alsof de ratten eraan gevreten hebben :lol: :lol:

Ik heb de springvorm niet ingevet omdat het naar mijn idee niet nodig is vanwege de anti aanbaklaag.
Of maak ik nu een grote inschattingsfout??

Omdat ik het kapsel nu heb los moeten snijden vraag ik me af of ik hem toch nog kan gebruiken,aangezien nu de korstkant eraf is.Is dat nog wel te doen met hetafsmeren met botercreme?
Ik neem aan dat het erg gaat kruimelen.Iemand misschien tips en trucs?Vind het zonde om hem weg te gooien.

Groetjes Angelique

2

Re: Ligt het aan mij of toch aan de springvorm ?

Niet weggooien hoor. Gebruik hem gewoon zoals je normaal ook doet. Het zal wel iets meer gaan kruimelen, maar dan laat je hem even opstijven in de koelkast en vervolgens doe je er een tweede lagje over. Wel iets dunnere laagjes gebruiken natuurlijk, of je moet van een dikke laag botercreme houden.
En die antiaanbaklaag, tja... zover  mijn ervaring rijkt weet ik niet beter dat je die toch ook moet insprayen.

3

Ik doe net zoals Babs, altijd invetten, ook de anti-aanbak, in de biscuit zit namelijk helemaal geen vet toegevoegd en dan plakt het gewoon heel snel. Ook bij siliconen vormen waar ik biscuit inbak vet ik de vorm in.

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

Net als de andere dames spry ik alle bakvormen in...dus ook de anti-aanbak, want mijn ervaring is dat je op die manier perfecte biscuits krijgt en je bakblik praktisch schoon blijft ;)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

5

Oh ja...kapsel kun je gewoon gebruiken...net wat Babs al zei :Y
Maar mocht je toch gaan twijfelen dan bak je een nieuwe en met de andere kun je iets lekkers van maken ;)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

6

Ik heb dezelfde bakvorm van Blokker en heb hem gewoon ingevet (boter gesmolten in magnetron en dat erin gegoten). Geen probleem gehad met het lossen van het kapsel.

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.

7

Nou meiden.....allemaal bedankt.
Ik weet nu dat ik voortaan dus gewoon alle bakvormen moet invetten :Y
Ik heb het kapsel al ingevroren dus die ga ik gewoon gebruiken.........dus nee Do toch geen bolletjes hahaha.

Groetjes Angelique