1

Onderwerp: Bestaat er echt witte marsepein

LET OP: OUD TOPIC!!

Ik had een vraagje. Kun je ergens witte marsepein kopen, ik ben het namelijk nergens tegengekomen. Ik zie hier op de site hele mooie witte bruidstaarten, maar wordt daar alleen fondant voor gebruikt of is het ook marsepein?

2

Re: Bestaat er echt witte marsepein

Het meest is inderdaad fondatn. Fondant is echt spierwit. er is wel witte kleurstof waarmee je marsepein erg mooi wit kan krijgen.

3

Er bestaat witte kleurstof die je marsepein

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

Ik gebruik de witte kleurstof van Country Kitchen: superwhite. Ik vind het echt perfect werken. Afgelopen dinsdag een witte bruidstaart gemaakt, helemaal van marsepein!

Tierelangroetjes, Marjolein
www.tierelantaarten.nl   *taarten gemaakt met liefde*

5

Wendy heeft ook een goeie :D gezien tijdens workshop.
Ik weet alleen het merk niet zeker
Volgens mij zit het in een knijpflesje en heet het Spectrum.
Maar ben dus niet 100% zeker, dus vergeef me eventueel ;)

Groetjes, Marielle

6

Dat heet inderdaad Spectrum. En die werkt h

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

Ja ik heb dit ook een keer gezien van spectrum.

8

Ja die van Spectrum heb ik ook, het is een flesje met gel erin, heel makkelijk ook, kun je gewoon een druppel eruit knijpen. De andere kleuren van hun zijn trouwens ook heel goed hoor!
Heb nu trouwens ook die van Americolor, moet het nog proberen of het evengoed is, ziet er wel hetzelfde uit (ook zo'n knijpflesje en gel).
Spectrum hebben ze alleen bij Planet trouwens. De americolor (volgens het cakecentral forum heel goed) bij Maakjetaart.

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

9

Het merk Spectrum verkopen ze ook bij de Taartwinkel in Den-Bosch.

10

Marjolein schreef:

Ik gebruik de witte kleurstof van Country Kitchen: superwhite. Ik vind het echt perfect werken. Afgelopen dinsdag een witte bruidstaart gemaakt, helemaal van marsepein!

Marjolein, mag ik vragen waar je die hebt gekocht?Wil ook graag aan de witte marsepein ;-)

11

Ja hoor, bij Petra: taartendecoratie.nl

Tierelangroetjes, Marjolein
www.tierelantaarten.nl   *taarten gemaakt met liefde*

12

Ik heb ook die van Spectrum. Wordt echt heel goed wit!

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

13

Lieve Dames, bedankt voor jullie reacties!

14

Ik heb het nog makkelijker gedaan. Ik ben naar de echte bakker op het dorp gegaan en gevraagd of hij voor mij een stuk marsepein kon kleuren. Wel de marsepein daar gekocht, is iets duurder, maar dan heb je het meteen goed!

15

Dus spectrum kun je bestellen bij planetcake? Heb je dan geen kleurstof hier in de webshop?

16

Je woont in Rotterdam zie ik. Dan kan je ook gewoon even langsrijden bij Planet cake ;)

De webshop heeft ook kleurstof. Maar niet die van Spectrum.
Ik heb zowel de Extra Witte kleurstof uit de webshop (van SK geloof ik) als die van Spectrum. En met die van Spectrum wordt het echt stukker witter (en minder nodig).

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

17

Witte marsepein is 1:3, als het echt wit moet zijn moet je bakkersmarsepein oftewel imitatie nemen, dit wordt gemaakt van abrikozenpitten en deze hebben geen vliesje.

Witter zonder te kleuren kan je niet krijgen :)

VoorJeTaart.nl Winkel, Workshops & Webshop in Spijkenisse!
Nu ook de PME Professional Diploma Course! http://www.voorjetaart.nl!

18

Naära schreef:

Je woont in Rotterdam zie ik. Dan kan je ook gewoon even langsrijden bij Planet cake ;)

De webshop heeft ook kleurstof. Maar niet die van Spectrum.
Ik heb zowel de Extra Witte kleurstof uit de webshop (van SK geloof ik) als die van Spectrum. En met die van Spectrum wordt het echt stukker witter (en minder nodig).

Ja ik woon er vlakbij, bij zuidplein staat die winkel.....Ik denk dat ik er inderdaad een keer langs ga...

19

Lara M. schreef:

Ja die van Spectrum heb ik ook, het is een flesje met gel erin, heel makkelijk ook, kun je gewoon een druppel eruit knijpen. De andere kleuren van hun zijn trouwens ook heel goed hoor!
Heb nu trouwens ook die van Americolor, moet het nog proberen of het evengoed is, ziet er wel hetzelfde uit (ook zo'n knijpflesje en gel).
Spectrum hebben ze alleen bij Planet trouwens. De americolor (volgens het cakecentral forum heel goed) bij Maakjetaart.

Spectrum en Americolor is exact hetzelfde! Alleen het etiket is anders.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

20

Hallo allemaal,

Ik ga trouwen en wil mijn eigen bruidstaart maken. Nu wil het dat we morgen een proef taart gaan maken maar kan geen winkel in Amsterdam vinden (op het internet) die kleurstof of decoratie verkoopt.

Weet iemand een winkel in Amsterdam???

21

Ik weet er wel 1 in Purmerend maar volgens mij zit er in Amsterdam niets.

22

Ik zou dan gewoon lekker naar Wormer (de webshop) of Purmerend (andere taartwinkel :D ) rijden. Daar heb je gewoon h

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

23

Hoi,
Ik heb net de witte kleur van Americolor gekocht enne super hoor. Kleurt perfect en je hebt niet veel nodig. Hiervoor had ik extra-white van SK maar die werd lang niet zo wit.

groetjes Elma en Dani

24

Ooohw jammer, te laat zeker?
In Amsterdam zit Duikelman. DIe verkoopt witte kleurstof van Wilton, werkt goed! :)

Mijn website: Presentaart

25

trisha schreef:

Witte marsepein is 1:3, als het echt wit moet zijn moet je bakkersmarsepein oftewel imitatie nemen, dit wordt gemaakt van abrikozenpitten en deze hebben geen vliesje.

Witter zonder te kleuren kan je niet krijgen :)

Ik weet het: oud topic, maar vond het via google.
@Trisha: Waar o waar kan ik die bakkersmarsepein kopen???!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.