1

Onderwerp: ik moet bruin krijgen welke kleuren mengen?

ik moet een abraham taart maken. nou vind ik het niet echt mooi als ik een felle kleur neem. dus ik wilde licht bruin of iets in die richting welke kleuren moet ik dan mengen weet iemand dat?  alvast  bedankt!

2

Re: ik moet bruin krijgen welke kleuren mengen?

Bruin si een hele moeilijke kleur om te maken met fondant. Je hebt dan toch best veel bruine kleurstof nodig. Bij marsepein lukt di tal beter. Heb je geen bruine kleurstof, dan zou je het eens moeten proberen met cacao. Dat werkt ook prima.
Tja en wil je echt donderbruin hebben, dan zou ik toch de chocoladefondant bestellen in de webshop hoor! Dat is perfect bruin en heerlijk!

3

Ik heb gisteren ook bruin gemaakt van rode en groene kleurstof. Dit wordt niet zo'n hele donkere kleur bruin. Succes!

4

geel, rood en blauw (of rood en groen dus, maar dan in verhouding meer groen) wordt bruin.
Ik heb zelf bruin van Wilton en die vind ik heel matig, kleurt niet donker. Dus als ik echt donker nodig heb gebruik ik ook chocoladefondant.

Mijn website: Presentaart

5

Ik heb het laatst ook weer eens gedaan. Eerst een flinke schep cacao erdoor en daarna nog wat bruine kleurstof en een heel klein beetje zwart om het iets donkerder te maken. Nachtje laten staan (in plastic) en het was best mooi donkerbruin. Als je wat lichter bruin nodig hebt, hoef je er niet eens kleurstof door te doen, de cacao is dan al genoeg.

groetjes,

Desiree

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

6

Hoi hoi, ik ben maar net begonnen, maar ik heb zelf oranje en zwarte kleurstof gebruikt, hiernaast zie je het resultaat, was voor mij de perfecte kleur!