1

Onderwerp: Slagroomvulling

Ik wil eens proberen om een taart met slagroom te bedekken. Maar hoe kan ik dit het beste doen? Gewoon slagroom wordt erg dun volgens mij.
Het zal best wel ergens staan, maar ik kan het zo snel niet vinden.
gr.

2

Re: Slagroomvulling

Eventueel klopklop (te vinden in de supermarkt) er door heen. Maakt de slagroom net iets steviger. Alhoewel sommigen zeggen dat het ook zonder kan, ik denk door de slagroom in een koude vetvrije kom met koude mixers helemaal op te kloppen. (Wordt bij mij ook vaak stevig genoeg :) ) Hoop dat ik je toch een beetje heb kunnen helpen!

Klop-klop erdoorheen wordt wel heel vreemd van smaak, ik heb het geprobeert maar weg gegooid,

bedoel je niet klop-fix

4

Gewoon slagroom opkloppen met een paar schepjes suiker. Zorgen dat de slagroom goed koud is, je kom ook en mixen maar.
Ik heb al best wat slagroomtaarten gemaakt en het afsmeren gaat prima als de slagroom goed stijf is geklopt! Wordt niet dun ofzo!

5

Aangevette slagroom wordt ook steviger en is mooier op te spuiten denk ik. Recept staat hier in de linker kolom. Heb het zelf tot nu toe alleen als vulling gebruikt, maar lijkt mij ook goed werken voor bekleden.

6

Bedankt voor jullie reacties. Gr.