1

Onderwerp: Royal Icing bij I love cake beurs

Op de I love Cake beurs kon je bij de middelste stand stukjes cake proeven. Ze hadden dat gevuld en afgesmeerd met Royal Icing, vertelde de mevrouw. Het had een citroen smaakje want er zat ook citroen in.
De Royal Icing was zacht met een zacht krokant laagje, ik vond dat zo raar want ik dacht dar Royal Icing altijd hard werd. Ze vertelde toen dat er glycerine in zat?
Klopt dit? En moet je dan Royal Icing met een zachte constitentie maken en er dan glycerine bij doen, zoja , hoeveel?
Alvast bedankt :D

2

Re: Royal Icing bij I love cake beurs

Hoeveel enzo dat weet ik niet want ik gebruik dat nooit. Vind icing namelijk vreselijk vies :(.
Maar het klopt inderdaad wel dat als je glycerine toevoegt, je icing niet uithardt.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Iets van 15 ml bij..... je kon het op de Planet Cake hyves ofzoiets opzoeken geloof ik. Ik had er naar gevraagd namelijk..
Maar zit momenteel op school dus kan het niet kijken, maar zodra ik thuis ben zal ik even een blik werpen.

4 Laatst bewerkt door chantal1980 (04-06-2008 13:02)

ik heb zelf een pot icing gekocht. nog niet gebruikt, maar dit wordt dus ook niet hard.
dit spul is het wat ik heb, weet natuurlijk niet of het hetzelfde is als op de beurs: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=111

5

Diede schreef:

Iets van 15 ml bij..... je kon het op de Planet Cake hyves ofzoiets opzoeken geloof ik. Ik had er naar gevraagd namelijk..
Maar zit momenteel op school dus kan het niet kijken, maar zodra ik thuis ben zal ik even een blik werpen.

thanks! ik kan het zelf nl. niet vinden op de planet cake hyves . . :(

6

Ik heb een workshop bij planet cake gehad en kreeg een lijstje mee en daar staat op.

Royal icing Cream: 1000gr icing met 140ml water opkloppen en 200gr crisco aan toevoegen en weer koppen.
OF
Soft icing: icing maken als beschreven op verpakking en 15 ml eetbare glycerine toevoegen en dat weer mengen.
Blijven alletwee zacht zoals op de beurs
succes

7

thanks ! Ik vond het zelf heel erg lekker en even wat anders dan botercreme :D zal het voor de volgende taart gelijk proberen !

8 Laatst bewerkt door Diede (04-06-2008 18:16)

Ja ik dacht al dat het per kg 15 ml was. Maar wist het niet 100% zeker. De beschrijvingen waren op op de beurs helaas. Maar gelukkig hebben we het forum :D

9

Op de hyves staat het onder berichten geloof ik. Je ziet hem op de voorpagina niet staan, maar als je verder klikt wel :) (staat precies hetzelfde als wat IlseL zegt ;))