1

Onderwerp: worden alle decoraties opgegeten?

ik zie hier zulke prachtige taarten voorbij komen, met een heleboel geboetseerde figuurtjes en roosjes en zo erop. of bijvoorbeeld een strik.

maar hoe doen jullie dat met de taart aansnijden? gewoon met decoratie en al? en worden ze dan lekker opgegeten, want het is natuurlijk best wel een bonk marsepein wat je dan krijgt. (wel lekker hoor vind ik hihi).

2

Re: worden alle decoraties opgegeten?

Ik vind de dingen waar tylose in zit niet echt lekker meer hoor... het geeft een beetje raar 'mondgevoel'... Ik vergelijk het met je handen wassen na het behangen, dan voel je in droge toestand eigenlijk niks vreemds aan je handen, maar als je ze dan natmaakt dan is het ineens een 'slijmzooitje'.... :( ...iekks.
Ook zitten er in sommige figuurtjes spaghettietje of sateprikkertjes, die voelen ook niet zo fijn rechtop in je gehemelte...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3 Laatst bewerkt door tom poes (01-06-2008 19:45)

Sorry, 2x hetzelfde is een beetje veel..
Maar de computer deed een beetje raar :S !

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Ik merk dat de 'mooie' dingen er wel af worden gehaald en niet opgegeten. Als je ook puur met fondant boetseert is ook niet alles even lekker denk ik.
Alleen Karin vertelde dat er hele strikken opgaan hoor! En ik heb ook weleens gehad dat mensen even zo'n lus in hun mond stoppen of een vlinder.
Het is in principe allemaal eetbaar maar als je bijvoorbeeld bloemen van flowerpaste of gumpaste maakt is het echt niet meer lekker (vind ik), dat is toch meer voor de sier & show.

Mijn website: Presentaart

5

Eigenlijk ook zonde van al je fondant of marsepein ofzo.
Je gooit het eigenlijk gewoon zo weg dus!:S

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!

6

vind ik ook zonde..
mijn antwoord van vanochtend is verdwenen. voorlopig maak ik alleen maar platte taarten, gewoon met een plaatje of figuurtjes erop. hoef ik ook niks weg te gooien!

7

Alle marsepeinen figuurtjes worden gewoon opgegeten hoor, althans bij mij in de buurt wel ;) Fondant is inderdaad gewoon puur suiker maar kinderen eten het toch vaak. De strik haal ik er van te voren af, of dat adviseer ik gewoon, dat is ook een stuk makkelijker snijden en dan mogen ze hem van mij lekker wegkieperen hoor ;) :-D

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

8

Nou, mijn neefje heeft zijn Thomas-treintje dat weken heeft staan drogen en harden, gewoon opgegeten hoor!
Hangt er denk ik van af hoe 'oud' het is, wat er door gedaan is en wat het is.
Uigeharde fondant is niet echt lekker, terwijl een vers boetseerseltje van marsepein er best in gaat :9

Groetjes, Marielle

9

mijn dochter heeft van haar communie taart alleen de strik opgegeten....en in 1 keer en met smaak.....sommige mensen willen hun figuren bewaren ....maar meestal worden ze opgegeten...ik waarschuw altijd wel voor eventuele spagetti stukjes....

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl

10

Ik hoor hier wisselende dingen over, net als je al hierboven kan lezen...Bij mij thuis wordt alles heerlijk opgegeten, ikzelf eet geen fondantpoppetjes maar mijn en de meeste andere kinderen die ik ken vinden die heerlijk! Ze hebben ze vaak nog liever dan een stuk taart....(ik wil Nijntje, nee ikke, nee ikke!) Marsepeinen roosjes eet ik graag zelf op :D

Soms vinden mensen de boetseersels zo bijzonder dat ze ze graag willen bewaren. Of te eng/raar om op te eten (Ik heb eens mijzelf en mijn collega nageboetseerd. Niemand wilde 'ons' eten, dus zijn we na een weekje in de prullenbak beland :lol:

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

11

maar er gaat toch vaak of altijd tylose doorheen? of hoeft dat niet altijd. door dit spul wordt het toch harder?