Onderwerp: Koelkastvraagjes
Hallo,
Ik ben een beetje in de war met het laten opstijven en bewaren in de koelkast.
Voor m'n eerste beklede taart ben ik van plan om die te vullen met bananenvulling en mokkacr
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Koelkastvraagjes
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo,
Ik ben een beetje in de war met het laten opstijven en bewaren in de koelkast.
Voor m'n eerste beklede taart ben ik van plan om die te vullen met bananenvulling en mokkacr
Het lekkerste vind ik wanneer een bisquit ingevroren is geweest, dus in de vriezer; diepvriezer
Een vers, netgebakken biscuit kruimelt erg, maar je kunt er best een taart mee bekleden hoor. Dus wat jij wilt kan wel.
Botercreme van de mix moet eerst een uur opstijven buiten de koelkast. Gewone botercreme haal ik eerst uit de vriezer/ koelkast omdat het dan smeerbaarder wordt.
Na het insmeren met bc zet ik de taart weer in de koelkast zodat de bc weer harder kan worden. Ondertussen rol ik de marsepein/ fondant uit.
Dat is ook even handig voor je vulling, die word dan vaak ook wat steviger.
Ik doe een taart altijd in de koelkast. Je marsepein gaat met dit weer snel plakken en zweten. Wanneer je je koelkast op standje 1 of 2 zet gaat het wel goed.
Wanneer ik aan het werk ben met uitsteken o.i.d en de marsepein gaat zweten leg ik het even in de koelkast. Kan het even weer afkoelen.
En een goed verlopen examen is een prima reden voor een taartje! Laat je de taart ook nog zien hier?
Bedankt hoor !
De taart is pas voor eind juni, maar ik ben me dus nu al aan het voorbereiden
Ik zal ze dan zeker in de parade zetten!
Groetjes!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Koelkastvraagjes