1

Onderwerp: Wat kan je doen met amandelspijs... Iemand ideeën?

K heb vanmiddag bij de Xenos 3 pakjes amandelspijs gekocht (1 euro per stuk :) daar word je blij van! ;) ). En natuurlijk is gevulde boterkoek heel erg lekker, maar ik vroeg me af of iemand wel eens een vulling met amandelspijs heeft gemaakt voor een gedecoreerde taart...

2

Re: Wat kan je doen met amandelspijs... Iemand ideeën?

Wel in een appeltaartje of in bladerdeeg als amandelbroodje, mmmmm.

Groetjes van Mandy
Bekijk mijn taarten op www.taartenvanmandy.mijnalbums.nl

ja of heerlijke gevulde speculaas taartje gisteren nog gemaakt ( nu al op)

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

4

Ik heb dit recept nog nooit gemaakt maar het lijkt me wel erg :P :9 in een taart....
http://www.smulweb.nl/1119345/koken/rec … l-roomsaus

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Ik moet even zoeken, maar ik heb het recept van een tiramisutaart waar amandelpijs door het beslag gaat...en die is lekkerrrrrr.  Moet ik het naar je mailen?

groetjes Elma en Dani

6

Elma schreef:

Ik moet even zoeken, maar ik heb het recept van een tiramisutaart waar amandelpijs door het beslag gaat...en die is lekkerrrrrr.  Moet ik het naar je mailen?

Als je wilt..! :Y

7

Marijke , ik heb je gemaild en het recept ook maar meteen hier op het forum in de receptenmap gezet :9

groetjes Elma en Dani

8

mmm dutchdecorator, heb je ook een recept van het speculaastaartje ? Klinkt heerlijk !

9

Een tijdje terug heb ik met marsepein versierde cupcakes gemaakt. Hierbij had ik voor 't bakken een paar stukjes amandelspijs door het beslag gedaan.'Het geeft een heerlijke smaak & de cupcakes blijven lekker vochtig!

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

10

Helaas is amandelspijs nogal een vies goedje ten opzichte van marsepein, het wordt ook niet van amandelen gemaakt maar veel vaker van witte bonen, dus de naam is vaak misleidend.

wellicht kun je iets proberen met speculaas, bijv. een bodem van gebroken speculaas met daarop amandelspijs, als je daarop een kwarklaag (zoals kwarktaart) of room stort, heb je een heel erg lekkere taart :-)

En als niets anders werkt, glazuren we het met chocolade...

11

Hmmmm... Lekkere appelbollen??? Krijg er gewoon zin in als ik er nog maar aan denk. :o

12

Als er amandelspijs opstaat moet het van amandelen zijn, staat er banketspijs op of zo dan kan het inderdaad peulvruchtenspijs zijn. Dat is ook het verschil bij een echte kerststol van de bakker of zo'n supermarktstol...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

13 Laatst bewerkt door marijke (05-06-2008 16:37)

*kijkt even* Ja, het is toch echt amandelspijs! 46% amandelen... kan wel sporen van soja of tarwe bevatten, maar staat niet bij de ingredi

14

Geen taart ofzo, maar dadel ontpitten, stukje spijs erin en dan even door de gesmolten chocolade halen. MMMM

Jessica

15

Je kan ook heerlijke weespenmoppen maken. Ik zet het wel bij ingezonden recepten. Ik hoop dat je het lekker vindt.

16

Bedankt voor alle tips! Ik zal dit weekend eens wat lekkers maken! :) :9

17

Nee h

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."