1

Onderwerp: Tylose vraag

Ik wil eerdaags wat gaan maken met tylose erdoorheen, nu staat er op de verpakking dat je 2tl met 500 gram marsepein/fondant moet mengen. Nu wil ik een witte strik maken, kan ik dus 2tl met fondant mengen en kan ik daarna het fondant opbergen om later weer te gebruiken en evt te kleuren???

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!

2

Re: Tylose vraag

Ik zou het, zeker met fondant, geen week laten liggen want dan is het niet meer te verwerken. Sowieso

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Maar is het dan nog wel te eten?? Als ik het vandaag maak en dan Zondag eet is dat nog goed?

4

Gewoon maar een heel klein beetje fondant met tylose doen, zoveel als je nodig denkt te hebben voor de strik, tylose een beetje op de gok, gaat wel goed hoor!
En fondant met tylose is gewoon nog heel goed houdbaar, maar wel gevoeliger voor uitdrogen / brokkelig worden, dus wat vlugger verwerken is gewoon handig.
Lussen van een strik / de strik zelf kun je wel 100 jaar bewaren als het maar droog is, gebeurt helemaal niks mee, hooguit wat stoffig. Echt lekker is zo'n tylosestrik toch niet...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

oke dank jullie wel!
Ik ga nu tylose mengen en dan vanmiddag maken:D BEn benieuwd

6

Denisjûh schreef:

Maar is het dan nog wel te eten??

Goed is het nog wel, dat is het over 100 jaar ook nog :D. Maar te eten... nee. Het is keihard :)

Groetjes, Carin

7

Is het gelukt eigenlijk???

Groetjes, Carin