Onderwerp: Fred flinstone, eerste stapeltaart en bloementaart
Dit weekend 3 taarten gemaakt. Er ging nogal wat stress aan vooraf. De nieuwe oven werkt niet hetzelfde als de oude. Na 3 mislukkingen toch alles optijd klaar.
De Fred flinstone was voor de buurman (Fred). 24 cm doorsnede. Gevuld met aardbeienjam, aardbeienbavarois en botercreme. Tevens mijn eerste puzzel na de workshop bij Do.

De stapeltaart was voor mijn schoonvader en had ik al eerder deze week gemaakt en ingevroren (12 en 20 cm doorsnede) Bij het bekleden met fondant was de fondant al plakkerig/zweterig. Ik kon em niet met de smooter gladstrijken want die plakte eraan vast. Het vochtige weer die dag? Na ontdooien ging hij heel erg glimmen?? Trouwens ingevroren zonder doos. Ondooit in doos in koelkast.
Was is er fout gegaan????
Gevuld: groot met chocoladeganache en pralinecreme
kleine met bokkenpootjes vulling en bonbonbloccreme

De bloementaart was een betaalde opdracht gevuld met aarbeienbavarois en aardbeienjam met een laagje chocolade doorsnede 26 cm.
Het was eigenlijk de bedoeling dat dit een blokkerbol zou worden. Helaas was deze twee keer mislukt/niet gaar....

Bedankt voor het kijken
Ik zie trouwens weer veel mooie taarten langskomen. Allemaal even mooi of leuk/grappig.
toedeloe
Ester

Bij mij was het ook een ramp qua marsefond nadat ik mn taarten uit de diepvries had gehaald.. een hele nacht, nog niet droog.. daarna met een vochtvreter in de kelder gezet en na n