1

Onderwerp: Wat gebruiken bij stapeltaart?

Ja ik weet het met de zoek functie heb ik al verschillende materialen gevonden die gebruikt worden om een stapeltaart niet in te laten storten. Maar nu vraag ik me af wie wat waarom gebruikt.  Dus mijn vraag is: Wat gebruik je om je stapel taart te stutten en waarom kies je daarvoor?

2

Re: Wat gebruiken bij stapeltaart?

Chocosticks-lekker, maar niet heel stevig.
eetstokjes-erg stevig, zeker voor meerdere lagen, maar niet eetbaar, dat is wel tegen mijn principes in.
kitkats- ook erg lekker, wat steviger als chocosticks

Dus het varieert vooral met de grootte van de taart.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Rietjes heb ik ook een keer gebruikt. Ging goed!
Stokjes heb ik een keer gebruikt op de feestje van mijn nichtje. Veel mensen schrokken wel van de stokjes bij het snijden van de taart - maar toen ik het uitgelegd had dat ze speciale stokjes zijn voor taarten, waren ze gerustgesteld. :S

Groetjes Tweety!

4

chocosticks......en de taart is overeind gebleven :D

5

Chocosticks en kitkat geeft dat geen smaak af? Of stop je die alleen in taarten waar je toch al chocolade in verwerkt?

En is kitkat sterk genoeg om te gebruiken in een taart van 26 met daarop 1 van 20?

6

Principes heb ik niet wat dit betreft ;)
Ik gebruik maiskolfprikkers. Werkt erg goed, geeft geen smaak en kleur af, zijn goed op maat te maken en zijn voedselveilig. Niet eetbaar dus, maar zonder problemen te gebruiken!
En niemand kijkt raar op hoor van stokjes in een taart. Ze snappen heus wel dat z

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

Ik heb van de week een stapeltaart gemaakt, 28 cm en 22 cm. Ik heb deze met Kit kat gestut en dat ging prima, taart is recht gebleven! Wel even in de winkel kijken naar de zak kitkats want ik had de verkeerde meegenomen.. zijn twee soorten hi hi.

8

Carin schreef:

Principes heb ik niet wat dit betreft ;)
Ik gebruik maiskolfprikkers. Werkt erg goed, geeft geen smaak en kleur af, zijn goed op maat te maken en zijn voedselveilig. Niet eetbaar dus, maar zonder problemen te gebruiken!
En niemand kijkt raar op hoor van stokjes in een taart. Ze snappen heus wel dat z

9

Ik koop ze bij de Sligro.
Misschien hebben andere groothandels het ook? Dat weet ik niet.
Kikaboe (de kans bestaat dat ik de naam verkeerd heb :o) verkoopt ze ook, per kleinere hoeveelheden, is van iemand van het forum.
Ik koop ze gewoon per 250 want ze eten geen brood ;) en het is maar een klein doosje.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

10

Ja ik gebruik ook die maiskolfprikkers en haal ze bij de sligro, en gebruik ze ook voor de koekjes op stokje. ik vind ze fijn werken en ze zijn heel sterk. ik durf het neit zo goed aan met chocostiks of kitkat ben zo bang dat hij inzakt...maar misschine moet ik het gewoon een keer proberen!!!!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

11

Volgens mij verkopen ze ook maiskolfprikkers bij de turkse supermarkten!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

Ik gebruik de stokjes waar ze ballonnen op zetten.  Meestal ga ik gewoon naar McDonalds of zo en zeg met mijn allereerlijkste engelengezichtje dat mijn dochtertje in de kleuterschool een projectje moet maken en dat ze daar van die stokjes voor nodig heeft.  En of ik er dan alsjeblieeeef een paar zou mogen hebben?
Nu, dan smelten ze meteen en ik heb weer voor een poosje genoeg.  En anders kan ik ook nog altijd naar de Ava Papierwaren hier gaan, die verkoopt ze met een hele grote zak tegelijkertijd.  Deze stokjes zijn van plastic, dus qua smaak is er niks aan de hand.  En als mensen een stapeltaart afhalen, dan zeg ik altijd dat er stokjes inzitten en dat die niet eetbaar zijn.  Er heeft nog niemand bezwaar gemaakt hoor.

13

Ik gebruik ook wel eens dikke macaroni-stengels...

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

Berichten [ 13 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Wat gebruiken bij stapeltaart?