1

Onderwerp: Biscuit wil niet rijzen

He ik heb toch zoiets raars. Altjd als ik kapsels maak met cake dan rijst het super goed! Kapsels worden zeker 8 cm hoog!

Maar met de biscuit mix, dat blijft gewoon zoals hij erin gegaan is, even plat, rond de 4cm.

Wat doe ik verkeerd? Ik mix 9 minuten stand 8 op mijn combimax van braun (heeft 14 standen, maar die 14 is echt ENORM. Zou ik deze dan toch proberen? Met cake lukt het altijd prima op 8.

2

Re: Biscuit wil niet rijzen

Ik mix 10 minuten op de hoogste stand vd kitchen aid.  En de temperatuur van de oven langzaamaan opdrijven heb ik hier gelezen.

3

Gebruik je een garde, klopper, mes? (ik weet nl niet wat een combimax is :o)
En ik zou hem toch een standje hoger zetten dan, en 2 minuten na-mixen op lage stand.
Hoe heet en hoe lang bak je?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Ik gebruik een garde. Combimax is geen spectaculair ding ofzo, het is een keukenmixer, hij kan max 1,5 liter aan dus er kan niet veel in.

Ik zet mijn oven op  175 graden en 35 minuten, gewoon wat op het pak biscuitmix staat.

5

Toen ik het woord Combimax las wist ik het al, hier hetzelfde probleem, heb bij de kijkshop een mixertje van 25,- gehaald en mijn taarten rijzen weer :-)

En als niets anders werkt, glazuren we het met chocolade...

6

Heey!
mijn biscuit is vandaag ook niet gerezen :S maar ik had kristal bloem gebruikt(geen speciale uit de shop ofzo) en daar zit geen rijzend spul in zei mn moeder zou het daar misschien van komen? het eispul was wel goed luchtig en lobbig enzo maar hij rees gewoon niet :S kan ik het nog wel gebruiken of niet? en kan je trouwens ook gewone spekjes gebruiken ipv marshmellows (voor fondant dan he)?
groetjes!!

7

ja er moet bakpoeder in, anders rijst het niet

zelfrijzend bakmeel is bloem met bakpoeder (backin' van dr oetker kan je bijv gebruiken hierdoor)

VoorJeTaart.nl Winkel, Workshops & Webshop in Spijkenisse!
Nu ook de PME Professional Diploma Course! http://www.voorjetaart.nl!

8

Nou , hier rijst hij vandaag ook niet en ik heb er gewoon zelfrijzend bakmeel (bloem) in gedaan  :(

Heb er 3 geprobeerd , maar voor geef ik er even de brui aan hoor .
Na 3 mislukte kapsels heb ik er genoeg van !
Morgen (ben ik gelukkig vrij) nog maar eens proberen ....
Maar een gouden tip blijft welkom natuurlijk haha

Groetjes Joyce