1

Onderwerp: koenies aardbeienmous

Hallo,

Ik ga vanavond Koenies aardbeienmous in een taart verwerken. Nu staat het al 1 uur in de koeling, maar het blijft wat aan de natte kant. Kan ik er nog wat gelatine indoen. Wie o Wie helpt mij.
Dank je wel Groetjes Natascha

2

Re: koenies aardbeienmous

Hoi Tasch,
hoeveel gelatine had je er bij gedaan? Ik had me daar ook niet echt aan de hoeveelheid gehouden. (volgens mij 1 of 2 blaadjes extra). En hij heeft toen ook best lang in de koelkast gestaan hier.

hoop dat je hier iets aan hebt. :S

3

Ik heb ook 1 blaadje extra gedaan maar daarna heeft ie de hele nacht in de koeling gestaan en toen was ie goed stijf!! Moet je er nu gelijk mee aan de slag?? Zo niet dan zou ik zeggen laat em lekker lang in de koelkast staan!

groetjes

Dorieke

-  My therapist told me the way to achieve true inner peace is to finish what I start. So far today, I have finished 2 bags of M&M's and a chocolate cake. I feel better already -

4

Dank jullie wel voor de tips. Ik heb inmiddels gekozen voor een andere vulling. Als blijkt dat de mouss morgen toch goed gelukt is zal ik hem invriezen voor de volgende keer.
groetjes Natascha

5

En een lekker toetje gehad vandaag??? :9

6

Nou het was nog aan de natte kant. Ga hem invriezen, want we zijn aan de lijn.
Ga hem binnekort nog eens maken in de hoop dat het beter gaat.
gr. Tasch

7

Ik maak hem ook altijd, gewoon met het aantal blaadjes gelatine die in het recept staan maar binnen 1 uur gaat dat echt niet lukken, ook niet met een blaadje extra. Minstens 4 uur de tijd geven om in de koelkast  te laten opstijven! En als je echt haast hebt wil het ook nog wel eens helpen om de kom met mousse in een grotere kom ijswater te zetten en regelmatig even te roeren (ook checken of het ijswater echt ijswater blijft)

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...