1

Onderwerp: Vraag latex handschoenen

Ik kleur mijn marsepein altijd met blote handen, maar soms hebben mijn handen alle kleuren van de regenboog en loop ik nog een dag met bv. paarse handen..:D
Ik zou nu eens willen proberen om mijn marsepein te kleuren met handschoenen.
Kan je iedere soort handschoen gebruiken?
Bij de ALDI hebben ze namelijk latex handschoenen, maar ik vraag me af of je deze wel in combinatie met levensmiddelen kan gebruiken..
Weet iemand dit?
Alvast bedankt!!

2

Re: Vraag latex handschoenen

Ik raad je aan om vinyl handschoenen te bestellen bij de webshop; die latex handschoenen die kleven nl. aan je marsepein/fondant. Superirritant. Heb je met vinyl geen last van.

Wil je toch aan de latex, dan even kijken of ze bepoederd zijn. Sommige mensen spoelen ze dan gewoon eerst onder kraan af, anderen kopen liever onbepoederde handschoenen.

3

poeder zit toch aan de binnenkant?

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

4

Het staat als het goed is op het pakje als het geschikt is om in combinatie met levensmiddelen te gebruiken, tenminste wel bij mij :)

5

Ik gebruik ook handschoenen van de Aldi en hier staat op de verpakking vermeld dat je het in combi met levensmiddelen kan gebruiken.

6

Ik gebruik ook de handschoenen van de Aldi en als ik ze aan heb was ik mijn handen voor eventueel poeder wat er nog op kan zitten.

groetjes monica.
mijn album

7

ik had eigelijk dezelfde vraag...maar die is hier dus al beantwoord(lang leve dit forum), alleen vind ik die latex handschoentjes altijd zo naar rubber ruiken, gaat die geur niet in je marsepein of fondant zitten en dat je het dan "proeft"?

8

Nee hoor, de geur gaat er niet in zitten. Vind zelfs dat de geur langzaamaan verdwijnt van de handschoenen. heb hier al een half jaartje een doos staan, maar mij handen blijven niet meer zo naar ze ruiken.
Heb ook die van de aldi, werken goed hoor! Ik was wel mijn handen als ik ze af heb gedaan, om de poeder (die dus aan de binnenkant zit) weg te wassen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

9

als je handschoenen gebruikt eerst insmeren met crisco, dan heb je geen probleem met plakken.