1

Onderwerp: mmf te droog

Ik heb vorige week mmf gemaakt maar nu is hij te stug/droog ondanks mijn zeer warme handen met kneden.
Wat kan ik doen om het spul weer soepel te maken , zodat ik er een taart mee kan bekleden.

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.

2

Re: mmf te droog

eventjes een paar seconden-5 tot 10 in de magnetron?
pas op met doorkneden, wordt snel heet!

3

Al een beetje Crisco aan je handen gedaan?

Welke hoeveelheden heb je gebruikt voor de mmf?

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

4

ik heb marsmellows van de hema gebruikt, ik geloof 7 of 8.
Hierbij heb ik poedersuiker gedaan totdat het niet meer plakte, denk ongveer 1,5 beker poedersuiker.

heb ik misschien te veel poedersuiker toegevoegd, had ik het beter kunnen laten liggen toen het nog iets plakkerig was.

liefs Saskia

Ik gebruik de marschmellows van frisa.

als ik er 20 neem, gebruik ik 2 eetlepels water en dan ongeveer 2,5 bus suiker. dus ik denk dat er iets te veel suiker in heeft gezeten.

In het begin dacht ik ook dat de mmf nog te zacht was, maar als je m een aantal minuten met rust laat wordt ie vanzelf wat stijver.

Ook als je mmf van te voren klaarmaakt kun je m wat plakkeriger laten, want als je de mmf dan pakt voor gebruik is ie zeker al droger geworden

Succes!

Groetjes, mireille

LET'S MAKE CAKES, NOT WAR!
http://www.mijnalbum.nl/Album=K4HUVYIU

6

Zou ik dan nu het beste nog 1 of 2 marsmellows door het al bestaande mengsel kunne kneden om het weer soepel te krijgen?

liefs Saskia

Ik heb zelf ondervonden dat de marshmellows van de Hema zowiezo al stugger zijn dan anderen.Wat droger zeg maar!!
Ik gebruik zelf altijd van die amerikaanse die bij de Hanos vandaan komen,ik gebruik ook altijd Crisco om het een beetje soepel te houden en verwarm het ook altijd even in de magnetron,voordat ik het uitrol voor op een taart!!