1

Onderwerp: Twee lagen en nu?

Ik werd vanmiddag gebelt, of ik voor morgen even een taartje voor een kleine 20 personen kon maken?

Dit voor het afscheid van deze persoon bij het filiaal waar ie nu werkt, hij gaat naar een ander filiaal binnen dezelfde organisatie.

Tuuuuurlijk, geen probleem.

Maar dan slaat de onzekerheid toe, ik heb nog niet eerder zo'n grote taart gemaakt, dus hoe zal ik die maken.

Dus maar twee rondjes gebakken, een van 30 cm doorsnee en een kleine van 12 cm.

Zou dit genoeg zijn voor maximaal 20 personen?

Eb nu vraag ik me af, kan ik dat kleintje er zo opzetten of kan ik die beter verstevigen en hoe de ik dat, want ik heb zo niet alles in huis om dat "even" te doen en de taart moet morgenvroeg voor 8 uur al klaar zijn.

Oftewel, hellup!!!

Pffff, voor ik mijn man nog weer es zoiets toezeg....als ie me dit nu een paar dagen geleden al had gevraagd... ;-)

En nog een klein dingetje, even niet helemaal in het goeie topic, hoe kan ie dit het beste vervoeren?

Ik heb hier verder geen taartdozen, wel een grote ronde tupperware doos, maar of een klein stapeltaartje  daar heel in blijft?

groetjes Daantje

2

Re: Twee lagen en nu?

Een taart van 30cm is bij mij altijd genoeg voor 20-24 personen, dus in principe hoeft dat kleintje er niet op. Maar is natuurlijk wel leuk! Ik zou het inderdaad wel even verstevigen met deuveltjes o.i.d.

Vervoeren: heb je iets van een stevig onderbord? Of dik karton dat je kunt bekleden met kadopapier? Dan het beste in de kofferbak vervoeren, bijv. in een boodschappenkrat met een antislipmatje. Enne.....voorzichtig rijden ;)

Tierelangroetjes, Marjolein
www.tierelantaarten.nl   *taarten gemaakt met liefde*

antwoord op 1 vraagje... volgens mij is die bakvorm van 30cm doorsnede echt zat voor 20 personen!!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

tipseytaartje schreef:

antwoord op 1 vraagje... volgens mij is die bakvorm van 30cm doorsnede echt zat voor 20 personen!!

:Y is voor ongeveer 20-25 personen volgens mijn telling ;) Dus dat kleintje gewoon voor jezelf houden! (stressverwerking zou ik het noemen :-D) En je vervoersprobleem is ook opgelost zo.

5

Oke, als ik in die vorm een appeltaart of zo bak, dan is het toch echt op na 12 stukken of zo, vandaar dus mijn twijfels.

Inmiddels zijn de taarten weg, dacht echt dat mijn grootste vorm wel 30 cm was, maar na nameten bleek ie maar 24 cm te zijn, dus is het maar goed dat er nog een klein taartje op zit denk ik.

Het kleine taartje is er een met een doorsnede van iets meer geworden, 15 cm, ik had alleen geen vorm in die maat, dus heb ik een steelpannetje gepakt, het handvat eraf geschroeft, ingevet en daar het kleine kapsel in gebakken.

Ik zal de taart es laten zien in de taartenparade :-)

Iedereen in elk geval al bedankt voor de tips, al moet ik zeggen dat ie nu voorin de auto wordt vervoert, gewoon op de grond voor de bijrijdersstoel zodat manlief hem in de gaten kan houden aangezien hij nog wel es een uh...hoe noem je dat netjes, ruige autorijder is en zo ziet ie de hele weg naar Drachten die taart die hij in de gaten moet houden ;-)

groetjes Daantje

6

Ik ben echt ontzettend benieuwd naar het resultaat!

7

Het resultaat staat in de taartenparade onder mijn eerste stapeltaartje :-)

groetjes Daantje