1

Onderwerp: recept gezocht voor Schwarzwalder Kirschtorte

heeft iemand een recepte van Schwarzwalder Kirschtorte?

2

Re: recept gezocht voor Schwarzwalder Kirschtorte

http://www.oetker.de/wga/oetker/html/de … irschtorte

Die bovenste ziet er heerlijk uit.

Op deze site zijn ook vele goede recepten te vinden.

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

3

Ik heb 'm weleens gemaakt, maar dan op z'n Carins ;)
Dat wil zeggen: lekker hoog chocoladekapsel bakken (en als het niet hoog genoeg wordt, zoals bij mij, gewoon 2 op elkaar :lol:), 4 keer doorsnijden, onderste laag kersenvlaaivulling, liefst zelfgemaakt (zie mijn recept elders op het forum), 2e laag kersenjam met slagroom, 3e en 4e laag slagroom, en dan niet zo zuinig met de slagroom :D, afsmeren met slagroom, zijkanten aanzetten met slagroom en dan vlokken erop (geen hagelslag!), bovenop natuurlijk ook afsmeren met slagroom, cacao erover strooien (dun!!!) rondom aan de buitenkant grooooote toefen slagroom spuiten, helemaal rond, en op elke toef een kers leggen. In het midden houd je dus een mooi rondje vrij.
Ik heb van de mijne ook wel een foto maar dan moet ik eeeerg zoeken, volgt dus.

Oh ja, je moet natuurlijk wel elke laag lekker royaal met Kirsch tremperen!!!!!! (niet puur want dat spul is 40%, maar je kunt er geweldige trempeerlikeur van maken)

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

Ik heb m'n foto gevonden maar hij kan niet in mijnalbum, dus niet op het forum :(

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

jullie zijn geweldig!!!!

op de nederlandse site van oetker heb ik er ook eentje gevonden , maar de Duitse ziet er v