1

Onderwerp: Op zoek naar jelly pudding!

Wij hebben het hier wel bij de c1000 maar ze hebben alleen maar de smaak zwarte bessen en aardbeien (beide rood).

Nu zag ik laatst wat leuks in een kookboek wat hier ergens verstopt lag.
Een schaal met 3 verschillende kleuren jelly pudding met gombeertjes erin.
Je maakt dus eerst 1 laag bijvoorbeeld rood en wacht tot het 'hard' is, dan de
volgende laag, enz. En als je dat lekker vindt kun je de gombeertjes erin doen
(staat wel heel leuk!!)

Dusss bestaan er ook andere kleuren jelly??
En zo ja, waar kan ik deze dan kopen?
:)

Re: Op zoek naar jelly pudding!

je kunt dat toch zelf maken met gelatine?? mengen met verschillende kleuren aanmaaklimonade of zelfs vloeibare kleurstof erin doen... ik heb zelf wel eens gezien dat gelatine gemengd met sterke drank, even in de koelkast en dan heb je leuke jelly-puddinkjes met sterke drank, leuk voor op een verjaardag!
maar goed, weet dit niet zeker, dus wacht ff op andere reacties...

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ooh dat klinkt heel erg goed, wat een super idee!!!!
Mijn vriend en ik vieren onze verjaardagen meestal samen omdat er maar
3 weken tussen zitten,.. en we gaan nu een barbecue oid geven.. dus dat zou dan wel een superleuk toetje zijn!!
Benieuwd of iemand het weet.. :)

4

En anders moet je de grens maar even over Marjolijn!!!!
Daar zijn best veel zakjes te koop om van die jelly pudding te maken (en rijstpudding en pastapudding en.... veel te veel lekkers haha).

Jessica

5 Laatst bewerkt door Franky (29-05-2008 23:18)

Ze hebben in de duitse supermarkten ook noog groen en geel en volgens mij oranje.
Soms hebben ze die bij de lidle. Dat zijn zakjes.
Ik weet dat er meerdere kleuren jelly bestaan. Dat zijn van die jelly blokken. Ben ze in nederland nog niet tegen gekomen. Alleen in engeland.

groetjes Francisca

6

Ik heb een amerikaanse site waar je dit soort dingen kan kopen.

http://www.americangoodies.nl/catalog/i … kk2je84eh2

7

Met gelatine en kleurstof is inderdaad het meest simpel, dat heb je vast al in huis....Ook lekker voor volwassenen met wijn en fruit. Voordeel van een kant-en-klaar zakje is dat er meteen ook een smaakje aan zit, zeker voor kinderen zijn dit vaak lekkere smaakjes. Ik heb laatst groene uit spanje meegenomen. Maar volgens mij hebben ze het ook wel bij een toko.

Ik heb zoiets al eens gemaakt voor een kinderverjaardag, erg leuk! Het is trouwens wel iets lastiger dan het lijkt, omdat je gelatinemengsel niet te warm en niet te koud moet zijn bij het gieten. Is het te warm, dan lost de onderste laag op en gaan je snoepjes drijven. Als je te lang wacht, vloeit het niet meer mooi uit. Een kwestie van goed timen, dus!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

8

Ja die jelly blokken ken ik wel, heb ik wel eens een keer gegeten in duitsland maar daar ben ik niet echt weg van..

Jozien, heb je misschien een receptje O-)
Heb wel gelatine in huis en kleurstof natuurlijk ook :)

En voor een feestje is het wel leuk om er ook drank in te doen!! :)

Zal ook eens kijken bij de lidl, bedankt voor de tips dames!! :D