1

Onderwerp: Op zoek naar puur vanille extract

Ik heb de boeken van Nigella en laatst zag ik haar ook op tv.
Ze was koekjes aan het bakken. Ze voegde dus puur vanille extract toe (beetje donderbruin goedje).
Is dat in NL ook ergens te koop?
Ik ken wel de aroma’s van dr Oetker maar eerlijk gezegd vind ik die niet zo erg lekker.

Ik heb ook wel eens iets bij de toko gehaald maar dat leek ook erg op die van dr Oe.

Iemand andere suggesties?

ps ik wist niet waar te plaatsen en aangezien het in het beslag gaat, dan maar hier ;-)

Ik geef je een taartje mijn taartje
Ik geef je een taart elke dag

2

Re: Op zoek naar puur vanille extract

Misschien is het gewoon de inhoud van de vanillestokjes?
Als je zo'n stokje leegschraapt met je mes (zo doe ik het tenminste :o)
is dat een donkerbruin goedje, van wat verderaf gezien. 't Zijn hele hele fijne spikkeltjes.
Hangt bij de kruiden in de supermarkt.

Groetjes, Marielle

3

Ik gebruik deze http://www.martinbraun.de/dyn/epctrl/pr … pri/mbraun
Kom je vrij lang mee toe met zo een liter bus. Het is dat dat de botercreme en koekjes en zo, zo lekker maakt.

4

Marielle14 schreef:

is dat een donkerbruin goedje, van wat verderaf gezien. 't Zijn hele hele fijne spikkeltjes.

nee joh, dat ken ik ook wel.

Het was echt uit een flesje, donkerbruin vloeibaar spul.

5

karentje schreef:

Ik gebruik deze http://www.martinbraun.de/dyn/epctrl/pr … pri/mbraun
Kom je vrij lang mee toe met zo een liter bus. Het is dat dat de botercreme en koekjes en zo, zo lekker maakt.

is dat dan poeder of vloeibaar?
Hmm is wel een duitse shop, om nou alleen dat daar te bestellen.

6

Dat is van dat donkerbruin vloeibaar bijna stroperig spul.

7

Mira Max schreef:
Marielle14 schreef:

nee joh, dat ken ik ook wel.

Het was echt uit een flesje, donkerbruin vloeibaar spul.

Neem me niet kwalijk :s Wilde je niet onderschatten ofzo.
Ik begreep uit het bericht niet helemaal dat hetgeen je bedoelde ook uit een flesje kwam.

Groetjes, Marielle

8

Marielle14 schreef:

Neem me niet kwalijk :s Wilde je niet onderschatten ofzo.
Ik begreep uit het bericht niet helemaal dat hetgeen je bedoelde ook uit een flesje kwam.

maakt niet uit, ik las je bericht en had alleen zoiets van ja duhhhhh....

9

Ik koop het altijd via deze site: klik
Het bevalt me zeer goed; het vorige flesje ging erg lang mee en de smaak vind ik (eigenlijk niet te vergelijken) veel lekkerder dan die van de aroma's uit de supermarkt.

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

10

Hahaha, ik heb álle smaken van Supercook... behalve de vanilla! Wel duur spul trouwens in NL, in vergelijking dan. Het is op zich nog steeds niet duur, 2-zoveel voor een flesje. Ik heb ze in Engeland gekocht overigens.
Ik ga die site eens afneuzen, misschie hebben ze er wel m

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

11

Ik bestel er vaak zoveel dat de verzendkosten niet meer zoveel uitmaken, aangezien 6.20 ook weer zo zonde is voor alleen een flesje vanille-extract.
Ik ben verslaafd aan de salt & vinegar chips die ze daar ook verkopen, dus dat komt  alleen maar goed uit :lol:
Wel jammer dat je in Nederland vrijwel altijd zo moet zoeken naar dit soort dingen.

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

12

Komt dat even mooi uit, bij  mij is het op en had ook geen idee hoe er aan te komen (neem het mee van vakantie of laat anderen het meenemen).
Bedankt voor de sites!

(ps heel soms hebben sommige reform/biologische winkels het, maar dat is een zeldzaamheid)

13

Bij een surinaamse winkel kan je donkere vanille kopen.

14

@ Sir Kneighf: Wat ben ik blij met jouw linkje!! Ik heb hun gelijk gemaild! Mijn kruiden voor de fruitcake zijn op en ik moet er binnenkort weer eentje maken voor oktober. Nu nog wacht of ze mijn bestelling mee naar Kerkrade willen nemen naar de Engelse Fair! ;) (scheelt weer in de verzendkosten ;))

15

Wat een geweldige link Sir Kneighf!!!!
Ik heb al heel wat lekkers gezien wat ik eens wil bestellen.
Misschien dat je het er ook kunt afhalen, mijn man zwermt toch heel nederland al door haha.

Ik zet hem in elk geval bij mijn favourieten!!

Jessica

16

Nog iets leuks: als ze weer naar Engeland gaan is er de mogelijkheid door te geven wat je graag zou willen kopen, zodat ze het voor je kunnen meenemen. Erg handig dus voor de dingen buiten het bestaande assortiment ;)

17

Sir Kneighf schreef:

Ik koop het altijd via deze site: klik
Het bevalt me zeer goed; het vorige flesje ging erg lang mee en de smaak vind ik (eigenlijk niet te vergelijken) veel lekkerder dan die van de aroma's uit de supermarkt.

:thumb: Supertip om 2 redenen:
- ik woon vlakbij delft (kan op zaterdag daar shoppen)
- en ik ga in juli naar London!!! :) :) dus zal daar ook nog wel even kijken.

18

Pure vanilla extract van Nielsen-Massey is ook verkrijgbaar bij Potten&Pannen, een kookwinkel in Utrecht. Ongeveer 10 euro voor een flesje van 118 ml, duur, maar ik vind het superspul.

19

Ik probeerde van de week bij fabulousfood enorm in te slaan. Bleek dat ze nog maar

20

Ik heb in denemarken een flesje vanille Extract (donker bruin goedje) gekocht tijdens een vakantie. Daar hebben ze veel bakspullen gewoon in de supermarkt. de essence smaakt goed. Het is ook van dr. Oetker, maar smaakt beter dan het goedje wat hier in de supermarkt verkocht wordt. Misschien via www.oetker.com te verkrijgen.

groeten Sylvia

21

Mijn flesje is net op. Ik kocht het altijd in Brussel Centraal op het station, als ik daar voor mijn werk moest zijn. Binnenkort maar even wat plannen daar ;).