1

Onderwerp: gelatine in marshmallow???????

Hoi,

Ik wil graag marshefondant maken maar er zit gelatine (dierlijk vet)in en dat moet ik niet hebben, maar marsefondant is makkelijk en goedkoop,
wie kan me helpen, voor een alternatief of zonder gelatine te vinden of een makkelijk recept als dit te maken?????????????????????

Groetjes Ariane

2

Re: gelatine in marshmallow???????

Hmm...ik begrijp je vraag niet goed, maar dat komt misschien omdat het bedtijd is!

Wat ik gebruik ipv gelatine is AGAR AGAR,
vaak te koop bij reformzaken of toko's..
misschien heb je hier wat aan?

Succes!

3

marsefond = marsepein en fondant 1 op 1 gemengd.

Het recept van fondant heeft idd gelatine nodig.

marshmellowfondant is gemaakt van marshmellows, water en poedersuiker. Hier staan alle recepten op een rij

4

Ik vind het nog altijd lastig om fondant zelf te maken. Mmf is dan inderdaad wel weer te doen, maar daar zit dan inderdaad gelatine in.
Misschien kun je in het recept van de site agaragar gebruiken ipv gelatine?? Heb er nog nooit mee gewrekt, dus weet niet of het een optie is?
Mocht je het recept van de site gaan proberen: kijk uit dat je niet teveel poedersuiker toevoegt, de hoeveelheid is echt een maximum. Begin maar eens met de helft. Als de fondant afkoelt wordt het vanzelf steviger...

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

5

Hoi,

Ik bedoel dat gelatine in marshemallow al zit, waarin moet je dan agar agar gebruiken?

6

Je zoekt dus eigenlijk vegetarische marshmellows?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7

ariane schreef:

Hoi,

Ik bedoel dat gelatine in marshemallow al zit, waarin moet je dan agar agar gebruiken?

Ja dat begrijp ik! Maar als je zelf fondant wilt maken gaat er vaak ook gelatine in! Dus als je dan in dat recept de gelatine vervangt door agaragar, dan lukt het misschien???

Zie hier: http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … en:Fondant of  http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … :Fondant_2

8

Er zijn gewoon vegetarische marshmellows te koop, ik geloof zelfs hier bij de AH. Gelatine is trouwens geen dierlijk vet, dat is collageen. Gelatine word gemaakt van gemalen botten.

Vegetariers die ook kaas eten maken er meestal geen probleem van.

VoorJeTaart.nl Winkel, Workshops & Webshop in Spijkenisse!
Nu ook de PME Professional Diploma Course! http://www.voorjetaart.nl!

9

kun je van die vega marshmellows ook mmf maken?

want eigenlijk ben ik ook een diehard vega :P
alleen ben ik op doktersadvies geen veganist meer, en eet dus gewone kaas en ik vond het inderdaad dan vreemd om over marshmellows wel moeilijk te gaan doen, maar als het ook vegetarisch kan, dan graag! :)

10

Mij lijkt dat de werkwijze voor vega marshmellows hetzelfde is als voor gewone mmf..

De werkwijze voor agaragar is iets anders dan bij gelatine:
gelatine mag niet koken en de agaragar moet wel even doorkoken,
als ik het goed had, dus je kan de fondant ermee proberen!

Succes!

11

Die agar agar is een goeie tip, en ik ben gisteren gelijk bij AH geweest maar ze hadden geen veg. marshmallow!
maar bij marsefond moet je smaak toevoegen?

gr Ariane

12

Hoi Trisha,
Weet jij het zeker dat het bij AH wordt verkocht, ik ben vandaag naar andere AH geweest en bij lidl, C1000, Jumbo en Aldi en nergens gevonden!!!!!!!

13

Misschien is er verschil in AH's?
Waar woon je?

Succes met zoeken!

14

Ik woon in rotterdam en ben in 3 AH geweest, misschien als ik die fabrieknaam weet kan ik ze bellen en vragen waar ze in R'dam leveren.

15

Hmm....lastig zeg!
Misschien even Trisha een mailtje sturen,
ze is niet zo veel op het forum volgens mij...
dan krijg je waarschijnlijk sneller antwoord en kan je verder met
je zoektocht!

16

In ALLE snoep zit gelatine (of ander dierlijk .....materiaal zullen we maar zeggen)

Alleen die gele zure bollen en salmiakbollen zijn 'veilig' haha. Zijn er hier veel mensen die daar rekening mee houden dan? En deze fondant, is die voor jezelf?

Ik probeer er met snoep rekening mee te houden (voor mezelf dan) maar een spekkie is toch best lekker h

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

17

Hoi Lieselotte,

Die verhouding van agar agar hoeveel moet ik gebruiken in die fondant ipv gelatine poeder of blaadjes???????????

Gr Ariane-Ria

18

Vegetarische zijn wat moeilijker om aan te komen, maar veganistische marshmallows zijn er genoeg :)

Dit is een webwinkel in vega-producten:

http://www.vegashopping.nl/winkel.php?p=PV850*13*1

Er is ook een winkel in Rotterdam:

www.degroenepassage.nl

Marinierswg 9
3011 NB Rotterdam, Netherlands
+31 10 2331933

(achter de kubuswoningen van Blaak)

De vegetarische marshmallows zit visgelatine in.

Ik hoop dat je zo verder kan, bij de Ah hebt ik al een tijdje niet meer gekeken maar bij de XXL hebben ze ze meestal ook.

19

De XXL AH zit in Hoogvliet trouwens :)

20

Agaragar is ook poeder, dus gewoon het recept volgen maar ipv gelatine,
gebruik je agaragar..

21

Verhoudingen weet ik eigenlijk niet, heb agaragar nog nooit zelf gebruikt. Maar er staat vast wel op het pakje hoeveel je nodig hebt om bv 1 l vloeistof te binden. Bij gelatine is een blaadje genoeg voor een halve liter vloeistof en bij gelatine poeder 20 gr voor 1 liter. Dus dan kan je gaan rekenen!