Onderwerp: Schoolfeest
Gisteren was het dan zover. Het was schoolfeest. Vrijdag ben ik van het werk gekomen en direct beginnen bakken. Toen ik gisteren morgen rond 11 uur op school kwam met een grote doos, riep ons oudste zoontje al naar de andere mensen die aan het werk waren "mannen Kristien is hier met haar taart". Iedereen kwam direct aangelopen om te zien wat ik gemaakt had. Toen ik naar de refter ging om mijn taart daar achter te laten, kwam ook iedereen direct kijken.
's Middags als het feest een uurtje bezig was, wilde mijn ouders een tas koffie gaan drinken in de tearoom, waar de taarten dus per punt verkocht werden. Iemand die daar alles regelde riep mij direct bij hen. "Mevrouw is die mooie taart van u?? Hoe moeten we die gaan snijden?? Daar kunnen we toch niet in gaan snijden zeker??!! Die is veel te mooi. Die houden we gewoon voor tentoon te zetten". Mijn zoontje begon hierop te wenen, want hij had toch wel gerekend op een stukje taart van mama". Uiteindelijk hebben ze de poppetjes een beetje verschoven en hebben ze de taart toch maar aangesneden. Ik kreeg van de meeste mensen die wisten dat ze van mij kwam toch reactie dat ik er weer maar eens mijn werk mee gehad heb en dat ze mooi was. Het was de eerste keer dat ze ook bij elke taart een kaartje gezet hebben met de namen van de kindjes die voor de taart zorgde. Ik ben benieuwd of ik de komende week nog reacties ga krijgen. Ze gaat alleszins met een foto in het krantje van de school komen zeiden ze me. Ze is niet zo strak als sommige andere hun taarten van het forum, maar ik was toch wel min of meer tevreden met het resultaat.