1

Onderwerp: gebruik smoother

Hallo ladies,

Heb pas een smoother aangeschaft maar heb er een beetje moeite mee. Wanneer ik hem over de taart haal is het net of ie vacuum trekt . Moet je hem vochtig maken of insmeren met iets of gewoon wrijven?? Graag tips van jullie, alvast bedankt!!!!

gr. Ellen

2

Re: gebruik smoother

mijne uit pure frustratie de hoek ik gesmeten twee taarten mee gesloopt dus ik lees mee voor de tips
:D

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

3

Als ik fondant heb ingesmeerd met trex, krijg ik hetzelfde verhaal.

Mijn werkwijse:
werkplek insmeren met trex/crisco
daarna fondant uitrollen. Wel zorgen dat er geen vet vlekken op de bovenkant komt.
Eerst met de smoother overheen, voor een strakke fondant.
Dan de fondant voorzichtig oppakken, over de taart leggen (onderkant blijft onderkant)
Dan smoothen. Fondant moet droog zijn (niet vettig) anders krijg je inderdaad vacuum verhaal.

Groetjes Tweety!

4

Heb er eigenlijk nooit last van. Gewoon er overheen rossen :P

5

Net wat Tweety zegt: fondant moet droog zijn. Marsepein is makkelijker te smootheren, is sneller droog. Je moet eerst even voelen, beetje aanvoelen zeg maar, voor je echt flink gaat strijken.
Ballina en MMF moeten langer 'drogen' dan bijv. pettinice, regalice en icecraft.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Als t echt niet lukt een velletje bakpapier over de taart en dan smootheren!

Groetjes, mrieille

LET'S MAKE CAKES, NOT WAR!
http://www.mijnalbum.nl/Album=K4HUVYIU

7

Je smoother er niet plat op leggen, maar een beetje lucht erbij laten, dus ietsie scheef!
*taartdoos snapt zelf niet meer waar ze het over heeft...*

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

8

Ik zeg altijd tijdens de workshops dat je, je fondant of marsepein eerst moet "aaien" met de smoother, dus voorzichtig. Je voelt zelf aan wanneer het makkelijker gaat. Op mijn fondant/ marsepein zit altijd crisco.

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl