1

Onderwerp: streepjestrui ernie

hallo dames,kunnen jullie mij helpen? ik moet morgen ernie maken op een taart. nu was ik vanavond al begonnen met de trui, maar ik kom er niet uit. het moet natuurlijk een streepjes trui worden met van die witte lijntjes ertussen. ik had streepje voor streepje uitgesneden van rood en blauw en dan wilde ik er met een sugargun witte streepjes tussen maken. maar ik kreeg het niet mooi aan elkaar. was 1 slappe bende. heb alles verfrommeld en weggegooid. is er een makkelijkere manier waar ik overheen gekeken heb? wie o wie heeft er tips voor mij? andersmoet ik alleen het hoofd maken, maar dat vind ik zo saai...

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2

Re: streepjestrui ernie

ik ben nog maar een beginnelingetje hoor, maar ik denk even met je mee.
is het een idee om lange rolletjes te maken van rood en blauw, en even lange maar veel dunnere rolletjes van wit. tegen elkaar aan leggen en dan plat rollen.
dan heb je wel de kleuren tegen elkaar aan.
maar weet helemaal niet of het in de praktijk goed werkt. ;)  in mijn hoofd ziet het er dan wel goed uit.
succes!

3 Laatst bewerkt door Carin (25-05-2008 19:32)

Ik heb nog nooit een Ernie gemaakt, en dus ook niet zijn trui :D maar het lijkt mij dat als je alle reepjes en sliertjes naast elkaar (tegen elkaar aan) legt en gaat rollen dat de streepjes niet meer recht blijven.
Ik denk dat ik gewoon zoals jij hebt gedaan, reepjes in 2 kleuren snijden en witte sliertjes uit de sugar gun maken, maar dan niet vantevoren in elkaar puzzelen. Direct op de taart reepje voor reepje lijmen, telkens het ene reepje/sliertje tegen het vorige aan.
Je kunt dan wel alles vantevoren snijden/gunnen, naast elkaar maar niet tegen elkaar aan, op bakpapier leggen op een vlakke plank, en dan luchtdicht bewaren tot je de taart maakt.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

Hoi!

Ik heb toevallig net een taart voor mijn zoontje gemaakt die twee werd met Bert en Ernie erop. Ik heb het gewoon van tevoren gepuzzeld. Eerst zo'n breed streepje en dan een dun streepje fondant ertussen enz. enz.  Ik had geen probleem met de transfer op detaart. Ik zal hem zo even posten bij de show off.

Groetjes Patricia en veel succes

5

Je kunt misschien ook eerst een dun lapje marsepein/fondant nemen in de vorm van de trui snijden en daar dan de streepjes op maken.

Geen ervaring mee hoor, maar zo worden hier geloof ik ook die kleedjes met gekleurde vierkantjes gemaakt.

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

6

Ja, zoals Elja het beschreef had ik het ook in gedachten! Of inderdaad op de taart pas de trui in elkaar zetten!