1

Onderwerp: Tylose mengen

Hallo allemaal,

Ik ben een beginnend baksterje en heb jullie hulp nodig...
Ik ga vrijdag a.s. trouwen en ik wil mijn eigen bruidstaart maken.
En voor het geval het een appeltaart uit de vriezer wordt zou ik van jullie graag willen weten hoe tylose werkt.
Ik wil bovenop mijn taart een strik gaan maken en daar begint het al :

*Moet ik de tylose mengen en dan bewaren (minstens 24 uur lees ik volgens mij) en daarna de strik maken
of moet ik de tylose mengen, dan de strik maken en dan laten harden ??
(dus net even een andere volgorde)

*Moet de tylose er gewoon als poedervorm doorheen  ?

*Hoe (en waar) kan ik de fondant/tylose het beste laten harden ?

Dan de laatste vraag (valt best meer voor een beginnend baksterje):

Ik wil de strik met glans spray parelmoer maken, kan ik dan het beste eerst helemaal de strik maken en dan spuiten of als het nog platte repen zijn.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik wil GEEN diepvries appeltaart op mijn eigen bruiloft !

Alvast bedankt voor jullie hulp van een hysterische bruid !

2

Re: Tylose mengen

Daar zou ik ook hysterisch van worden, van mijn eigen bruidstaart maken ;) Super dat je dat gaat doen :thumb:

Even wat antwoorden, worden vast nog wel her en der aangevuld door anderen:
- tylose eerst mengen, aantal uur (24 uur is inderdaad het beste) laten intrekken en dan de strik maken.

- tylose kneed je er als poedervorm doorheen. Net zo goed kneden als was het kleurstof zeg ik altijd, dus echt door en door kneden.

- fondant met tylose inpakken en donker wegleggen (donker ook vanwege evt. kleur)

-Ik zou de spray pas aan het eind sprayen. Het blijft best nog plakkerig, dus als je het vooraf doet, heb je allemaal afdrukken op je repen.

Succes!!!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Tylose kneed je als poeder door je marsepein. Dan laat je het mininmaal 2 uur intrekken, goed luchtdicht verpakt! Dan lussen maken en die laten uitharden. Dan de strik in elkaar zetten. Op www.tartacadabra.nl staat een how to.
Ik zou de glansspay pas spuiten als de strik helemaal klaar is.

Natuurlijk komt er geen diepvriestaart op je bruiloft want jij gaat een pracht van een taart maken. Zoek hier op het forum gewoon lekker veel info, foto's en tips&tricks op! Er is ontzettend veel te vinden!

Alvast gefelicteerd met je huwelijk trouwens! Enne: WE WILLEN NATUURLIJK WEL EEN FOTO VAN JE BRUIDSTAART ZIEN STRAKS :lol:

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4 Laatst bewerkt door Carin (25-05-2008 09:31)

Wat zijn wij toch een geweldig forum :lol:. Binnen 5 minuten heeft Sacha 2 antwoorden :Y

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

Hartstikke bedankt voor jullie reactie.

Maar dat wisten we toch allemaal al dat het een geweldig forum is !

En mijn bruidstaart komt nu helemaal goed door jullie hulp.

Misschien dat ik jullie deze week helemaal gek maak met mijn vragen !