1

Onderwerp: Vraagje!

Als jullie een taart nodig hebben voor bijv zaterdag maak je hem dan vrijdag?
Kun je hem dan ook bijv donderdag bakken vrijdag bekleden dan in de koelkast en dan zaterdag naar de opdrachtgever?
De taart die ik vandaag heb gemaakt is voor morgen dus heb ik hem vandaag gemaakt maar dat is eigenlijk een beetje kortdag vandaar de vraag naar de mogelijkheden.
Ik weet dat je de bodem ook kan invriezen maarja vers is vers.
Alsvast bedankt!

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

2

Re: Vraagje!

Kapsel bak ik altijd van te voren en die gaat de vriezer in (vind ze er zelf nog lekkerder door worden). Als de taart 's ochtends opgehaald wordt maak ik hem de dag ervoor. Als hij pas eind van de middag of 's avonds opgehaald wordt doe ik hem 's ochtends.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

Als ik geen haast heb, of niet vers kaspel hoef:
maandag- of dinsdagavond bakken, dan alles de vriezer in, donderdagavond snijden, vullen en afsmeren, koelkast in om op te stijven, dan vrijdagavond bekleden en decoreren (soms al eerder decoraties maken), afwerken. Dan op laagste stand in (reserve)-koelkast. Zaterdag vervoeren (of op laten halen).

En als ik niet wil invriezen:
Donderdagmiddag bakken (onder het koken voor het avondeten door), snijden, vullen en afsmeren. Dus n

4

Donderdagavond bakken, Vrijdag morgen vullen en afsmeren en dan koelkast in. Sàvonds bekleden. en decoreren.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

5

Ik heb vorige week het volgende gedaan:

gebakken, doorsnijden (nadat alles afgekoeld was ;), vullen, afsmeren, bekleden EN TOEN...in de doos, een grote plastic zak de vriezer in.

Gisteren de taarten in de koelkast gezet om te ontdooien en vandaag worden ze gegeten. Is in mijn ogen even vers als dat ik alles gisteren had moeten doen (het waren 3 taarten en nog een vrachtwagen :S)

6

Die plastic zak zat om de doos dan neem ik aan ?
Geloof dat ik dat ook maar eens ga proberen.....zei ik en heb vervolgens nog nooit een taart in de koelkast durven zetten :S

7

:Y de doos in de zak en die dicht binden.

8

Thanks!!!

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl