1

Onderwerp: Opnieuw invriezen botercreme?

Er was al een topic over opnieuw invriezen van kapsels, maar ik ben benieuwd of je dat ook met botercreme kan doen.
Vond de hoeveelheid botercreme voor 200 cupcakes wat lastig inschatten en het blijkt dat ik een iets te ruime schatting heb gedaan ;)
Het kwam al uit de vriezer en nu dus de vraag: kan ik het opnieuw invriezen?

2

Re: Opnieuw invriezen botercreme?

????? Zou het niet weten. Vries het nooit in. Maar ben wel benieuwd?

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

3

Tja, het is of invriezen of n

4

Weet het niet zeker, maar ik heb altijd geleerd dat je iets dat al ingevroren is geweest nooit opnieuw mag invriezen. Waarom weet ik niet, maar hoop wel dat je er iets aan hebt. En anders succes met n

Doe waar je van houdt, en je zult houden van wat je doet!
Groetjes, Ienke

5

Zou het ook niet opnieuw invriezen. Volgende keer het in delen eruit halen dus. Te kort?? Nog een beetje eruit enz. enz. Voorzichtig in de magnetron en het is zo ontdooid. Hoeveel botercreme heb je trouwens gebruikt voor je cc's??

Ellen

6

Niet doen. Tijdens het ontdooien ontstaat er (onschuldige) bacteriegroei die als je het hele proces nog eens overdoet w

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

7

Eltje schreef:

Zou het ook niet opnieuw invriezen. Volgende keer het in delen eruit halen dus. Te kort?? Nog een beetje eruit enz. enz. Voorzichtig in de magnetron en het is zo ontdooid. Hoeveel botercreme heb je trouwens gebruikt voor je cc's??

Ellen

Ik had van te voren al even getest dat ik met 100 gr botercrememix en 270 boter (heb iets meer boter gedaan en dus ook iets meer poedersuiker) ongeveer 25 cupcakes kon spuiten.
Maar nu met 900 bcmix, 1000 psuiker en 2400 boter bleek dat ik er wel ruim 300 had kunnen maken! De toefjes waren nu wel wat kleiner dan bij die 25, leek me toch iets veiliger vervoeren.
Gisteren nog 20 cc gemaakt, nog 80 te gaan dus.. ;) :lol: