Koenie schreef:Goed dat je het even 'terloops' opmerkte: dat je petit fours al in de vriezer staan. Ik ben prompt begonnen met het voorwerk voor 'mijn' 200 stuks volgende week...
Op zich vond ik het wel meevallen hoor met die PF.
Maar ik had het mezelf wel erg makkelijk gemaakt
:
Ik had een kapsel bij de bakker besteld, 60 x 40 x 4 cm, zo'n grote dunne plak dus. Kon ik gelijk beginnen
. Ik heb 'm doormidden gesneden en beiden gevuld. Toen in repen gesneden. Daarna hebben mijn hubbie en ik heel goed geteamworkt
want na het rollen van de plak marsepein rolde hij de biscuitrollen erop, en ik sneed ze gelijk door. Hup in de doos (ongedecoreerd dus) en klaar.
Daarna alle dozen op tafel gezet, toen kon ik zo alle decoratie erop plakken. Die decoratie had ik al klaar liggen.
En Koenie, als ik je een tip mag geven voor zoveel PF te maken? Rol een lap marsepein die precies even breed is als je repen biscuit, en dan zo lang mogelijk. Smeer die in met botercreme, 2 mm van de kanten afblijven. Dan leg je er een reep op, precies op de rand, rolt hem om en snijdt het precies tegen de reep aan, af. Hoppa, een reep bekleed zonder echt bekleden/gladstrijken/randjes wegsnijden.
Ik hoop dat dit te volgen is, ik vind het altijd erg lastig om met woorden uit te leggen.
Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep