1

Onderwerp: Dulche leche bij de Jumbo??

Ik kom nooit bij de Jumbo, maar gister bij toeval even naar binnen, en natuurlijk kijk je dan meteen even of er nog interessante dingen te koop zijn voor je taartverslaving.
Zie ik dus een pot met oma's Dulche Leche. Heel handig! Maar nu komt mijn vraag:

De kleur van deze Dulche leche is een heel stuk donkerder dan dat ik hem zelf maak.
Klopt dit, of heb ik het blikje te kort (1,5 uur) laten koken?

Zijn er mensen die het wel eens kant en klaar hebben gekocht? ben namelijk erg benieuwd naar je mening hierover.
Vond namelijk zelf de eigengemaakt Dulche lech niet erg lekker. Nog te koffiemelkachtig qua smaak zeg maar.
Heb dus het idee dat ik iets fout heb gedaan.

2

Re: Dulche leche bij de Jumbo??

Nooit gekocht, maar wel gemaakt.

Ik had het volgens mij wel 3 uur op laten staan, au-bain-marie in net kokend water.
Toen was het ook behoorlijk donker en zo dik als chocoladepasta zeg maar. Het is wel een typisch smaakje, maar niet echt koffiemelkachtig, dacht ik.

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

3

Bij mij was het dus een wat lichtere caramelkleur. Die in de winkel een beetje donkere thee kleur. Hahahahah, goh wat moeilijk om een kleur te omschrijven zeg.
Zal het toch nog eens proberen dan.
Ben toch nog wel benieuwd naar anderen hun ervaring met het eventueel gekochte potje.

4

Ik heb vandaag ook zo'n kant en klaar potje gekocht, hoe is het bij juw verlopen babs?

Groetjes van Moniek
Voor een lekkere taart is altijd wel een gelegenheid (te bedenken).

ik had hier een paar dagen geleden ook een topic over gestart. En ik kreeg allemaal reacties van mensen die de zelfgemaakte versie niet echt lekker vonden. ik heb zelf het potje nog nooit uitgeprobeert... gebruik zelf bebogeen, geloof ongeveer t zelfde...

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Je was ook te laat bij Koenie........daar hebben we de test gedaan.
Oma's Dulche leche vs. bebogeen vs. Friese vlag zoete melk.
bebogeen en dulche leche ontloopt elkaar niet zo veel, de gekookte versie is wel iets anders en heeft toch een andere nasmaak (was mijn testversie, maar er waren er nog meer die getest hebben, Bien, Koenie, TomPoes volgens mij ook)

Alles goed???? nee 3 fout

7

Wie heeft er ervaringen met het potje?

Groetjes van Moniek
Voor een lekkere taart is altijd wel een gelegenheid (te bedenken).

8

Ik heb het potje ook, vind het net zo smaken als bebogeen en lekkerder als de zelfgemaakte, maar sorry, vind het geen succes als vulling in de taart.

Maar om mijn vinger in de pot te steken en af te likken, errug lekker, hahaha

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!