1

Onderwerp: Margrietjes buigen?

Beste baksters,
Sinds gisteren eindelijk in het bezit van 'margiet-uitstekertjes'. Dat gaat gelukkig een stuk beter dan de lettertappits hihi
Maar nu mijn vraag, als ik bij jullie 'margrietjestaarten' kijk zie ik dat bij een aantal de blaadjes een beetje omhoog steken, zodat het echt 'levendig' lijkt.
Hoe krijg ik al (!) die blaaldjes gekromd?
Groetjes!

2

Re: Margrietjes buigen?

Volgens mij mengen je fondant/marsepein mengen met wat tylose en dan in een kommetje of kopje laten drogen. Dan staan de blaadjes omhoog. Succes ermee! (Ik ga dit van het weekend uitproberen met een zonnebloem).

Groetjes, Tessa

3

Ik heb bij de supermarkt/groenteboer zo`n doos meegenomen waarin de appels lagen. Dat groenige karton. Daar zitten allerlei voorgevormde kommetjes in. Hierin kun je de margrietjes laten drogen en daarna heel voorzichtig op de taart plakken.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

Ik heb bij de action een set autosponzen gekocht (ik meen 8 voor €1.50) en deze snij ik in elke gewenste vorm, ook makkelijk voor b.v. de handen van bumba en andere vormen die gestut moeten worden tijdens het drogen

5

Je kan ook je poffertjespan gebruiken of zo'n doosje in de koelkast waar je de eieren in kan zetten. Ik heb een aantal van die bakjes, beetje maizena in een zakdoekje en dan de holletjes even bepoederen. Zo krijg je ze er super uit !

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

6

Jeetje?!?! Wat een slimme oplossingen allemaal. Goed zeg!

Groetjes,
Efje

7 Laatst bewerkt door kiwi (16-05-2008 08:02)

Of een verfpalletje/ bakje. Met van die kuiltjes erin, waarin je de verf mengt.

8

Bedankt! Wat vindingrijk allemaal zeg, k zou bijna opnieuw mn keukenkasten doorspitten om een 'nieuw leven' aan te kleine, rare bakjes en vormpjes te geven! Dankje!
Groetjes!

9

moet je speciaal iets door de masepein heen mengen? stort anders de marsepein weer in elkaar, of smaakt het dan niet lekker meer als het uitgedroogd id?

10

wietske schreef:

[...]poffertjespan[...]

Briljant!

11

He

12

chantal1980 schreef:

moet je speciaal iets door de masepein heen mengen? stort anders de marsepein weer in elkaar, of smaakt het dan niet lekker meer als het uitgedroogd id?

Met tylose of tragant gaat het stukken sneller, maar als je marsepein alleen laat drogen lukt het ook hoor. Wel wat tijd gunnen dan.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

13

Die poffertjespan is een supertip!! Bedankt!

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

14

eierdoos kan ook.. evt bakpapiertje erin leggen. maar dan staan ze wel erg rechtop :)

Groetjes, Anne