Onderwerp: Silkes bloemige, roze stapeltaart
Om te beginnen: ik was even minder bezig met taart en dus ook minder op het forum, al kwam ik altijd nog eventjes kijken naar het werk van mijn favorieten. Wat worden er toch veel mooie, bijzondere dingen geplaatst! Complimenten voor alle werk!
Mijn laatste taart. Silke van Nienke van Pake werd zes jaar, en ik had beloofd een taart te maken. Roze, want dat heb je met meisjes van zes jaar. Mama was dat een beetje vergeten, die roze taart, dus ze had ook een Winx-taart besteld, want daar is haar kleine meid helemaal fan van. 'Doen we die wel voor het kinderfeestje, morgen', zei mama, 'maar dan hoop ik dat ze er niet om vraagt...'
Enfin, de jarige kwam thuis van school, zag de roze taart en was er beduusd van. Klein neefje idem. Hij kon er z'n ogen niet vanaf houden, net als mama, opa, oma, tante en oom. Ik vind het zelf wat veel roze, wat veel strik, wat veel van alles, maar toen ik nog zes was, had ik dit vast ook 'de max' gevonden (zoals mijn Vlaamse vriendin Ann dat zo mooi zegt). De Winx-taart haalde dus met gemak het kinderfeestje. En de roze taart? Daar werd vier dagen later nog van gegeten tijdens het verrefamiliefeestje
Gevuld met aardbeienjam, Zwitserse room met bananensmaak en verse aardbeien, en afgesmeerd met botercreme met een beetje bananensmaak.
Klein probleempje: m'n zelfgekleurde felroze ging 'lekken', al vrij snel ook. Onder de marsepein en later onder de afwerkingsrand (icing) uit kwam een dikke roze 'stroop'. Eens opzoeken wat dat kan zijn en hoe ik het kan voorkomen. Tips welkom.

Bonusje: klein taartje voor moederdag. Simpel, maar ik vond het zelf wel schattig.

en de moederdagtaart is ook heel lief en leuk!!!
Dat moederdagtaartje is ook schattig 
waauw, prachtig 
en ik ben al lang geen 6 meer!